IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW значително увеличава и производството, и печалбите

Големият брой поръчки накара баварците да преразгледат прогнозата за финансовите си резултати

Големият брой поръчки накара германският автомобилен производител BMW да преразгледа прогнозата си за печалба за 2023 година, като увеличи цифрите. Маржът на печалбата преди данъци (EBIT) се очаква да бъде между 9 и 10.5 процента, в сравнение с 8 до 10 процента, планирани по-рано, съобщават от компанията.


BMW


Всичко сочи, че продажбата на автомобили на фона на високите поръчки и подобряването на наличността на модели от премиум класа ще се окаже доста "устойчив растеж", макар доскоро специалисти да го прогнозираха и определяха, като "слаб растеж". Това се доказва и от предварителните резултати от първото полугодие на тази година, които показват много стабилни показатели. През първите шест месеца от настоящата година, например, баварската компания е доставила 1.2 милиона коли, което е с 4.7% повече от миналата година.

Този растеж е свързан и с печалбата на BMW. Маржът на EBIT на баварците се е увеличил с 10.6%, което е подпомогнато и от „положителната ценова ситуация“. В същото време BMW успя да се справи с глобалния недостиг на полупроводници и отчасти с прекъсванията във веригата за доставки, които ограничиха производството на много други автомобили.

Сега, от компанията отчитат, че трябва да наваксат пропуснатото време и да си върнат загубените позиции. Баварският автомобилен производител приписва част от увеличението на нетната печалба на предходната 2022 година. Според тях 18.6 милиарда евро  от нея се дължат на по-високите цени на нейните луксозни модели, което е помогнало и продължава да помага да се компенсира спадът на доставките от 4.8%.

Тъй като проблемите с доставките постепенно отслабват, а за определени групи се свеждат до нула, BMW очаква положителна динамика на бизнеса си и през втората половина на годината. В същото време баварската компания се подготвя за „по-високи разходи на доставчиците“ поради инфлацията и техните прогнозирани излизания от веригите за доставки поради преориентирането на автомобилните производители към акумулаторни превозни средства, които имат значително по-малко компоненти.


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 8 месеца )
    Каквя спортна кола е тос кутук бр смешньо за колко правиш до 100 за колко взимаш куотър майл бегай клоун
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 8 месеца )
    БМВ просперира, в БГ е все по мразено. Обърканият манталитет на българина се подчертавапочти във всяко мнение тук.Това не е кола за масите. Има си марки за всеки вкус. Аз карам доста старо БМВ, жена ми има почти нова Мазда CX 3. Дори и децата предпочитат БМВто. Да , потдръжката е скъпа, но ако имаш страст към колите, това е една от малкото сравнително евтини за потдръжка спортни коли. Казвам сравнително евтина. Все пак 300 коня бензин, задно и 1,5 тона - избора е доста ограничен.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Маркетинга ( преди 8 месеца )
    Общо взето отдавна дума при производството в един концерн имат хората от "маркетинг". Затова на новата ти кола не можеш да си смениш крушката на фара, без да свалиш предната й броня или подкалника. Или да се наложи влизане в специализиран сервиз, тъй като ремонта е така измислен, че никъде да не могат да ти помогнат
  • #5
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Факт ( преди 8 месеца )
    Зле проектирани коли
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 8 месеца )
    Или просто си купуваш някоя по качествено направена кола за по малко пари и не се занимаваш глупости да робуваш на някакъв немски *** хахаха. Тия "премиуми" са направени главно за позьорите и комплексарите от бедните държави. В богатите държави богатите хора масово карат по обикновени коли за да не привличат излишно внимание. Имам предвид тия истинските богатите дето имат милиони кеш техни пари. Не тия с кредитите.
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Просто българина отказва да възприеме, че няма такова животно като евтино БМВ (или въобще премиум) - или даваш много пари за (сравнително) нов или даваш много пари за ремонти.
  • #2
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Добре, че има такива капацитети като теб да давават акъл на хората, които могат да си купят нов автомобил...
  • #1
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Добре че има фирми като БМВ че иначе майсторите в сервизите ще умрат от глад!