IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW пенсионира най-непопулярния си модел

Лифтбекът 6-Series Gran Turismo стана жертва на слабите си продажби

Пуснатото през 2017 г. BMW 6-Series Gran Turismo никога не се е радвало на пазарен успех, като продажбите до частни клиенти бяха рядкост, а моделът се използваше основно за летищен и хотелски транспорт в някои държави в Европа. Затова и не е изненада, че баварската компания ще спре продажбите на автомобила още в края на годината.


BMW 6-Series


Според портала Bimmer Today продажбите на големия лифтбек са по-ниски от другите модели на BMW. Така през 2022 г. в Германия са продадени около 500 бройки от модела, а през първата половина на 2023 г. - 237 екземпляра. По този начин 6-Series Gran Turismo се оказва най-непопулярния модел в гамата на производителя и той ще бъде пенсиониран, без да получи наследник.

Лифтбекът е в гамата на BMW от 2009 г., но в първото поколение принадлежеше към петата серия, а от 2017 г., когато излезе втората генерация, той стана част от семейството 6-Series. Спорният му дизайн и самото позициониране на пазара предрешиха съдбата на модела, тъй като клиентите на марката на големите европейски пазари предпочитаха класическите седани и комбита 5-Series.


BMW 6-Series


Моделът не успа да пробие и в САЩ, където продажбите му бяха спрени още през 2020 г. В същото време 6-series се радваше на сравнителен успех в Китай, но за BMW, очевидно, това не е достатъчно, още повече, че фейслифтът през 2020 г. не коригира ситуацията.

Според някои информации обаче 6-Series има бъдеще като част от семейството на BMW, но под различна форма. Предполага се, че баварците ще последват стъпките на конкурента Mercedes-Benz, който пусна CLE на мястото на кабриолетите и купетата C- и E-Class. Така бъдещата 6-Series ще обедини купета и кабриолетите на 4-Series и 8-Series.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    На мен пък много ми харесва, като паднат на 15хил. Еур си купувам 630dGT
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пцуем, а? ( преди 8 месеца )
    Е, гроздето е кисело...
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гастарбайтерите от ( преди 8 месеца )
    Столипиново и факултето минаха на Дачия и баварците го закъсаха..
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Виктор Стоянов Ергенът има 5 та серия Гран Туризмо.
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Хубаво беше като имаше само 3,5 и 7 серия...и тук таме някоя 8-ца! Сега подкараха от 1 до 10...
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    5 GT си беше култово, това е прекалено голямо.
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Гунчо ( преди 8 месеца )
    И БМВ ,и Мерцедес в алчността си нямат граници.Точно заради това създадоха куп грозни модели,които в очите на познавачите съсипаха репутациите на двете марки,които са градени с десетилетия.Товя БМВ прилича на онази сграда-коптор на Бузлуджа.Колата прилича на циклофреник.Противоречието в дизайна идва от високия таван и "смачкването" на B и C колоната .БМВ за да запазят красивата линия на марката ,просто трябва да правят много ограничен брой модели и да не се опитват да влязат в всяка пазарна ниша
  • #3
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Ганчовец ( преди 8 месеца )
    е, няма как да направиш дванайсе клнонинга на една и също кола и да искаш всички да чупят продажбите
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    маркетолозите удариха греда с тази птицечовка
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    много, много тънка ниша е това, където се продават много малко коли. За да са печеливши, трябва да са много скъпи, но тогава, този модел става практически непродаваем.