fallback

Ford се отказва от още три бензинови модела

Американският производител ще инвестира допълнителни 4,5 млрд долара в електромобили

Ford ще премахне още три бензинови модела - Escape, Edge и Transit Connect, от гамата си и ще увеличи инвестициите си в електромобили с 4,5 мрд долара още тази година, съобщава Autonews.

В компанията са изчислили, че само за тази година загубите от електрически превозни средства са 4,5 млрд долара, като тази сума ще бъде компенсирана. Въпреки проблемите, във Ford нямат намерение да променят плановете си за електрификация, но ще се откажат от някои автомобили с ДВГ.

Целта, която си бяха поставали американците, е през 2024 г. да произведат 400 000 електромобила, но тя, както изглежда, няма да бъде постигната. Това ще доведе до преразглеждане и на следващата цел в плана за електрификация – построяването на 2 млн. коли, задвижвани изцяло на ток, през 2026 г.

Въпреки всички трудности, във Ford все още вярват, че второто поколение на платформата за електромобили на концерна ще успее да намали сложността на производство и най-вече разходите. Тя трябва да бъде готова през 2026 г., като ще бъде в основата на пълноразмерен пикап, който ще се произвежда в Тенеси, и на триредов SUV, който ще се произвежда в завода в Оуквил (Канада).

Тези електрически превозни средства ще помогнат за намаляване на зависимостта на автомобилния производител от автомобили с ДВГ, които в момента се използват за компенсиране на загубите от електрическото подразделение. Що се касае до трите бензинови модела, Edge и Escape ще бъдат спрени догодина, както и Transit Connect, но той обаче ще продължи да се произвежда и продава за европейските пазари.

fallback
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 8. Има една малка подробност. Петрол трябва да купуваме буквално всеки ден и цената на горивата може да се променя буквално всеки ден и зависи от някой друг. Когато си купиш китайската батерия и фотоволтаик, имаш сигурност за следващите 30 години за цената на тока, докато дойде време да купиш следващия фотоволтаик. А като си купил веднъж батерията от китайците, можеш още 200 години да рециклираш същите материали и да ги ползваш отново и отново за разлика от петрола.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе Шменти Тинти, колко пъти да ти казвам да не лъжеш толкова нагло за неща които са лесно проверими? Колко пъти се криете като мишки когато чуете думата източник на информация, цитат или линк? Сега ще се получи същото и ще ти се отвори спешна работа и няма да пишеш известно време когато те питам за източника на тази информация за увеличеното потребление. Ето ти моя източник. Статията се казва Norway Oil Consumption1965 - 2022 . От там ясно се вижда че през 2021 - 207 хил. барела 2022 вече 192
  • #8
    Абсолютно ( преди 1 година )
    Сменяме една зависимост със друга. На ток не е по евтино! Плащаш разликата с цената на колата и после със смяната на батерията след години. Петрол може да се внася от всякъде. Европа също има много петролни залежи които не са разработени. Най много има Испания в тяхната морска зона около островите. Но Батерии няма никъде освен в Китай. Батериите са дефицитна стока. Производството им е мръсно и скъпо. Литий в количества има само на няколко места в света. И китайците вече са сложили ръка там.
  • #7
    До Тинтири ( преди 1 година )
    Путинофиле толкова много гнусни и злобни лъжи изписваш, че е сложно да ти се отговори щото трябва много писане, а тук не е мястото. 1Сравняваш суров нефт с рафиниране на метали за батерии на много пъти по-ниска стойност 2 авто индустрията в Европа е 20 пъти по-голяма от руската в бройки, а като стойност повече 3 Германия има 3.3% ръст на износа за първите 6 месеца до 1.57 трилиона евро която е износа на Русия за години защото изнасят неща за които трябва мозък за разлика от Русия
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шопе... от колхозниците и чаршафите зависеше на 40% и то не за транспорта, а за индустрията... с ЕЛ зависиш от чайниците на 90% думи на лидерката ти гнусната Лайненка! Авто индустрията в Европа е пътник! Европа е точно стария лаф: На гол тумбак чифте пищови! Европа е бедна на ресурси, а сама реже клона на който седеше удобно - приземяването ще е мноооого болезнено! Германия е вече с 10% спад на износа и аха толкова спад в индустриалното производство... скоро и у вас! А бонуса е само в главите ви
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Форд засега единственото, което правят е да се самоубивват, бавно и славно. Изтеглиха се от Евеопа, а да продаваш в Америка електоркари е като продаваш пясък в Сахара. Добре че, поне засега удържат да не превърнат и мустанг-а в детска играчка..
  • #4
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Електричките са , за да се освободим от колхозници и чаршафи , а не за друго ! Екологията е само бонус ! До Гърция и обратно ми излезе смешна сума , чак ме е срам да кажа , че са около 30лв !
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Потреблението на горива в пътния транспорт. Мантрата "Купувайте електрички, за да намалим емисиите!" не работи! Напротив и преди съм го казвал - електричките добавят огромни емисии върху съществуващите
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шменти, денят има 24 часа значи ти си обратното на умен. Горе-долу такава е взаимовръзката ти с нещата които си изброил. На практика казваш че в потреблението на изкопаеми горива за отопление се е увеличило, въпреки че и продажбите на електромобили се увеличават, А също така населението на някоя африканска държава се увеличава или намалява.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А последните данни от Норвегия показват, че въпреки бруталния скок на електромобилите - дела на изкопаемите горива в потреблението продължава да расте!
fallback
Последни