fallback

Ford се отказва от още три бензинови модела

Американският производител ще инвестира допълнителни 4,5 млрд долара в електромобили

Ford ще премахне още три бензинови модела - Escape, Edge и Transit Connect, от гамата си и ще увеличи инвестициите си в електромобили с 4,5 мрд долара още тази година, съобщава Autonews.

В компанията са изчислили, че само за тази година загубите от електрически превозни средства са 4,5 млрд долара, като тази сума ще бъде компенсирана. Въпреки проблемите, във Ford нямат намерение да променят плановете си за електрификация, но ще се откажат от някои автомобили с ДВГ.

Целта, която си бяха поставали американците, е през 2024 г. да произведат 400 000 електромобила, но тя, както изглежда, няма да бъде постигната. Това ще доведе до преразглеждане и на следващата цел в плана за електрификация – построяването на 2 млн. коли, задвижвани изцяло на ток, през 2026 г.

Въпреки всички трудности, във Ford все още вярват, че второто поколение на платформата за електромобили на концерна ще успее да намали сложността на производство и най-вече разходите. Тя трябва да бъде готова през 2026 г., като ще бъде в основата на пълноразмерен пикап, който ще се произвежда в Тенеси, и на триредов SUV, който ще се произвежда в завода в Оуквил (Канада).

Тези електрически превозни средства ще помогнат за намаляване на зависимостта на автомобилния производител от автомобили с ДВГ, които в момента се използват за компенсиране на загубите от електрическото подразделение. Що се касае до трите бензинови модела, Edge и Escape ще бъдат спрени догодина, както и Transit Connect, но той обаче ще продължи да се произвежда и продава за европейските пазари.

fallback
  • #20
    До 17 ( преди 1 година )
    Аз съм бил откачалника, а не ти който плюеш та си личи отдалеч каква ти е целта да объркваш хората, криеш се но ти знаем проруските коментари даже сам постоянно пишеш, че сме се крепяли на Русия и *** клона. Отново лъжеш и за първите 6 месеца на годината както писах немския износ се увеличава с 3.3%, а търговския излишък е 98 милиарда евро в сравнение с 41 милиарда за първата половина на 2022г, нека който иска да провери за да те хване, ти дори не пишеш за какъв период става дума..
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    В кратце ви го казвам: ЕВРОПА СЕ САМОУБИ! Още от същите политики и на пациента, който е на хуманно дишане в момента ще му бъде спряно изкуственото дишане окончателно!
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ. 1.Не вися само тук; 2. при 90% ръст на ел имаш под 10% спад на потреблението; 3. следващите 50 години само ще "внасяш" от Китай; 4. Пазара на ел регистрира насищане; 5. 2025 криза с добива на критичния за електрификацията литий; 6. Не Европа не може да произвежда - това е мръсно и енергоемко и собствените и злени дивотии изключват подобна възможност; 6. Китай вече е технологичен лидер в тая сфера и да може без редките елементи, но китайските продукти използващи ги ще се без аналог.
  • #17
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 7: ти си единствения откачалник, който обръща всичко към Русия, предполагам вечер не си пягаш без да провериш дали Путин не се е скрил под леглото. Предполагам хапчетата не помагат... германския износ спада с 6.2% към ЕС, 10% към САЩ и 9.3% към Китай. Айде лека нощ!
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 15. Забравил си да споменеш, че освен че са по-евтини и използват по-малко редки метали, железните батерии имат много по-дълъг живот, Не само че могат а е препоръчително редовно да се зареждат до 100%, а на всичкото отгоре са пожаробезопасни и не се самозапалват дори при издевателства, включително пробиване с пирон и даване на късо, да не говорим пък както си стоят да се самозападят като по-скъпите им аналози. По гъстата зарядна инфраструктура напълно компенсира техните недостатъци.
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    Само дето даже липса на литий няма изобщо поне като залежи и ограничението е само в това да се инвестира и планира предварително, но натрия разбира се е логично да измести лития при базовите модели точно както желязото замести скъпите метали под формата на LFP батериите и те все повече се доближават до тези със скъпите метали по качества и ги изместват
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Аз мога да пиша много в дългосрочен план. Но дори ограничението към днес и сега е достатъчно показателно. Например можех да пиша, че липсата на литий много бързо развива развитието на натриевите технологии които да го заместят, а натрий има навсякъде по света и дори в България може да се произвежда в неограничени количества при нужда и най-вече желание. Мога да пиша че България има едни от най-големите ако не и най-голямото находище на манган в Европа, но бездейства. Потенциалът е огромен.
  • #13
    До 8 ( преди 1 година )
    Ти пък си съвсем зле и всеки с малко критично мислене може само да се смее на майтапите ти като "Петрол може да се внася от всякъде. Европа също има много петролни залежи. Но Батерии няма никъде освен в Китай."
  • #12
    До 10, 11 ( преди 1 година )
    Забрави да пишеш, че производството може да се премести от Китай в Европа или пък Индия, но залежите на петрол не могат да се преместят от картела на арабите и Русия, а САЩ който е далеч най-голям производител сега няма толкова много запаси и зависимостта от картела ще е все по-голяма
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така че зависимостта е много по-малка И вместо да внасяме всеки ден изкопаеми горива и да зависим от благоволението на някой външен, не е ли по-добре да изнасяме тока, който ни е излишен и вместо милиарди разходи да имаме милиарди приходи към икономиката на България и Европа? Чистия въздух е допълнителен бонус. Мръсния си остава в Китай, колкото и егоистично да звучи.
fallback
Последни