fallback

Голям японски SUV на старо – какво да изберем?

Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol и Mitsubishi Pajero са се доказали отдавна, но имат своите слабости

Мнозина мечтаят да притежават голям японски SUV? Покупката му като нов обаче е по силите на малцина, затова и далеч по-изгодният вариант е пазарът на употребявани автомобили. Там изборът е огромен, като могат да се намерят екземпляри в прилично състояние. Кой модел обаче да изберете?

Автомобилни експерти решиха да противопоставят трите най-популярни японски модела в този клас - Toyota Land Cruiser 200, Nissan Patrol и Mitsubishi Pajero. Обективно погледнато първият е най-популярен, но и най-скъп, като с течение на времето той дори се настани в премиум-сегмента, където има други конкуренти.

В същото време Nissan Patrol (Y62) от шесто поколение, който замени своя предшественик през 2010 г., се намира по-трудно, докато третият участник - Mitsubishi Pajero, е най-дълголетният от всички. Неговата четвърта генерация се появи на пазара през 2006 г. и се произвежда до 2021 г. И наследник още няма.

Двигатели

Бензиновият 4,7-литров V8 (288 к.с.) на Toyota Land Cruiser е наистина надежден. Той се отличава от 4,6-литровия двигател (309 к.с.), който се появи по-късно, по ангренажния ремък. Факт е, че веригата работи по-дълго – до 300 000 км, но пък смяната на ремъка е много по-евтина. За модела се предлага и дизел, но той харчи повече масло, а ресурсът на помпата му е под 100 000 км. Освен това има 8 дюзи, което прави смяната им кошмар за джоба на собственика.

В същото време Nissan Patrol е известен не само с надеждността на единствения си бензинов V8 (405 к.с.), но и с легендарния му „апетит“ за гориво – над 20 л/100 км в града. Той е с верига, като при по-ранните бройки от модела тя се разтягаше, тъй като беше подложена на допълнително натоварване от вала на горивната помпа. След 2013 г. този проблем е решен, но се появи друг – катализаторът изкарва не повече от 100 000 км.

На тези два V8 двигателя Mitsubishi противопоставя 3,0-литров бензинов мотор със 178 к.с. Явно е, че на него му липсва достатъчно сила, но пък е здрав и неособено претенциозен към качеството на бензина. По-големият – 3,8-литров с 250 к.с., има система за система за променливо синхронизиране на клапаните MIVEC, като също е сравнително здрав и надежден, въпреки че и при него с течение на времето се повишава разходът на гориво.

Голямото предимство на Pajero е, че ремонтът на двигателя е значително по-евтин от този на Patrol или Land Cruiser, а като в същото време катализаторите му издържат два пъти повече. Вариантът с дизелов 4D41 (170 или 200 к.с.) се препоръчва само, ако пробегът на колата е по-малък. Той е много придирчив към качеството на горивото, но и при него ремонтите струват по-малко от тези при конкурентите.

Скоростни кутии

Автоматикът на Pajero IV е пример за надеждност, като задължително маслото трябва да се сменя на всеки 60 000 км. С течение на времето сензорът за положение на селектора на скоростната кутия започва да дава грешки, но това се решава с почистване. Сред проблемите в трансмисията са появата на луфт на кардана на задния редуктор, който може да бъде игнориран. Няма как обаче да бъде пренебрегната нуждата от подмяна на уплътнения на трансмисията заради течове.

Седемстепенният автоматик на Nissan също не дава сериозни ядове. След 200 000 км може да се наложи ремонт на преобразувател на въртящия момент. Той обикновено е предшестван от вибрации и удари при превключване. Системата за задвижване на четирите колела обаче е „желязна“, като това важи с пълна сила и за Toyota Land Cruiser 200.

Ходова част

По този показател Mitsubishi Pajero губи двубоя, като това не се отнася за нормалните режими на работа. Любителите на офроуда трябва да имат предвид, че „текучеството“ на компонентите (тоест, нуждата от замяна) е сериозно, но пък тяхната цена е по-ниска от тази на другите два японски всъдехода.

В същото време хидропневматичното окачване на Toyota е осезаемо по-издръжливо дори при екстремни условия, но и по-трудно за поддръжка. Същото се отнася и за взаимосвързаните хидро-акумулатори на системата за стабилизация на каросерията HBCS на Nissan. Тя е по-надеждна, макар и по-скъпа за ремонт.

Каросерия

Собствениците и на трите модела се оплакват от помътняването на хрома, както и от появата на ръжда. При Pajero тя се поява на всмукателната тръба на гърловината за зареждане, докато при Land Cruiser избива на праговете и на арките на калниците. За Patrol проблемната област е вратата на багажника. Пантите на вратите също ръждясват и при трите модела. Всички собственици на Pajero се оплакват от недостатъчна здравина на някои детайли. Уплътненията почват да изпускат, а пластмасовите елементи се чупят. Механизмът на люка на покрива също излиза от строя.

За Patrol като проблемна част се посочват тръбите на климатика, които изгниват от съприкосновение с реагентите по пътищата през зимата. При покупка на употребяван на употребяван екземпляр от модела трябва да се обърне внимание за луфт в кормилната колона, както и за звуците, които издава. В същото време Land Cruiser 200 е шампион по износване на предни накладки. Подмяната след 10 000 км е нещо нормално, така че собствениците на модела трябва да бъдат наясно какво ги очаква.

Кой от трите е най-добрият вариант

Изборът не е лесен, тъй като всеки от трите модела си има предимства и недостатъци. Благодарение на репутацията си, Toyota запазва най-много от цената си, така че тя е най-добрият вариант при евентуална бъде препродажба.

Nissan, на свой ред, няма да е по-лош избор като цяло, но път поевтинява по-бързо. В същото време Mitsubishi е най-достъпен както за покупка, така и за поддръжка, но пък с него може да се наложат повече на брой ремонти, а и ще се продаде по-трудно.

fallback
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Всъщност е хибридна конструкция. Основната надлъжна рама е вградена в купето а окачването на двата моста е построено върху две по малки напречни рами които се захващат с болтове към основната рама. Доста сложна конструкция с независимо окачване на всичките колела но пък работи добре в комбинация със тракшън контрола и блокажите. Хем вози като кола по асфалта хем и за офроуд става. Е не е кораво като целите мостове, ама пак минава почти навсякъде с малко повече внимание и чалъм.
  • #4
    Хейтър ( преди 1 година )
    Да бяха казали че Митсубишито не е на шаси.
  • #3
    гуем смех ( преди 1 година )
    в *** се плаща данък по К.С.!кой ще купи такъв ,като маже за 75% обикновен пак ВУ за 75% по малко???
  • #2
    Трошота ( преди 1 година )
    Каквото и да избереш все е чуплива оризарщина, за вярващите в дядо Мраз!
  • #1
    Якишен Моторишен ( преди 1 година )
    Каквото и да избереш от тези все ще е кола, не като измислиците от ваг групата и мерцедес.
fallback
Последни