fallback

Голям японски SUV на старо – какво да изберем?

Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol и Mitsubishi Pajero са се доказали отдавна, но имат своите слабости

Мнозина мечтаят да притежават голям японски SUV? Покупката му като нов обаче е по силите на малцина, затова и далеч по-изгодният вариант е пазарът на употребявани автомобили. Там изборът е огромен, като могат да се намерят екземпляри в прилично състояние. Кой модел обаче да изберете?

Автомобилни експерти решиха да противопоставят трите най-популярни японски модела в този клас - Toyota Land Cruiser 200, Nissan Patrol и Mitsubishi Pajero. Обективно погледнато първият е най-популярен, но и най-скъп, като с течение на времето той дори се настани в премиум-сегмента, където има други конкуренти.

В същото време Nissan Patrol (Y62) от шесто поколение, който замени своя предшественик през 2010 г., се намира по-трудно, докато третият участник - Mitsubishi Pajero, е най-дълголетният от всички. Неговата четвърта генерация се появи на пазара през 2006 г. и се произвежда до 2021 г. И наследник още няма.

Двигатели

Бензиновият 4,7-литров V8 (288 к.с.) на Toyota Land Cruiser е наистина надежден. Той се отличава от 4,6-литровия двигател (309 к.с.), който се появи по-късно, по ангренажния ремък. Факт е, че веригата работи по-дълго – до 300 000 км, но пък смяната на ремъка е много по-евтина. За модела се предлага и дизел, но той харчи повече масло, а ресурсът на помпата му е под 100 000 км. Освен това има 8 дюзи, което прави смяната им кошмар за джоба на собственика.

В същото време Nissan Patrol е известен не само с надеждността на единствения си бензинов V8 (405 к.с.), но и с легендарния му „апетит“ за гориво – над 20 л/100 км в града. Той е с верига, като при по-ранните бройки от модела тя се разтягаше, тъй като беше подложена на допълнително натоварване от вала на горивната помпа. След 2013 г. този проблем е решен, но се появи друг – катализаторът изкарва не повече от 100 000 км.

На тези два V8 двигателя Mitsubishi противопоставя 3,0-литров бензинов мотор със 178 к.с. Явно е, че на него му липсва достатъчно сила, но пък е здрав и неособено претенциозен към качеството на бензина. По-големият – 3,8-литров с 250 к.с., има система за система за променливо синхронизиране на клапаните MIVEC, като също е сравнително здрав и надежден, въпреки че и при него с течение на времето се повишава разходът на гориво.

Голямото предимство на Pajero е, че ремонтът на двигателя е значително по-евтин от този на Patrol или Land Cruiser, а като в същото време катализаторите му издържат два пъти повече. Вариантът с дизелов 4D41 (170 или 200 к.с.) се препоръчва само, ако пробегът на колата е по-малък. Той е много придирчив към качеството на горивото, но и при него ремонтите струват по-малко от тези при конкурентите.

Скоростни кутии

Автоматикът на Pajero IV е пример за надеждност, като задължително маслото трябва да се сменя на всеки 60 000 км. С течение на времето сензорът за положение на селектора на скоростната кутия започва да дава грешки, но това се решава с почистване. Сред проблемите в трансмисията са появата на луфт на кардана на задния редуктор, който може да бъде игнориран. Няма как обаче да бъде пренебрегната нуждата от подмяна на уплътнения на трансмисията заради течове.

Седемстепенният автоматик на Nissan също не дава сериозни ядове. След 200 000 км може да се наложи ремонт на преобразувател на въртящия момент. Той обикновено е предшестван от вибрации и удари при превключване. Системата за задвижване на четирите колела обаче е „желязна“, като това важи с пълна сила и за Toyota Land Cruiser 200.

Ходова част

По този показател Mitsubishi Pajero губи двубоя, като това не се отнася за нормалните режими на работа. Любителите на офроуда трябва да имат предвид, че „текучеството“ на компонентите (тоест, нуждата от замяна) е сериозно, но пък тяхната цена е по-ниска от тази на другите два японски всъдехода.

В същото време хидропневматичното окачване на Toyota е осезаемо по-издръжливо дори при екстремни условия, но и по-трудно за поддръжка. Същото се отнася и за взаимосвързаните хидро-акумулатори на системата за стабилизация на каросерията HBCS на Nissan. Тя е по-надеждна, макар и по-скъпа за ремонт.

Каросерия

Собствениците и на трите модела се оплакват от помътняването на хрома, както и от появата на ръжда. При Pajero тя се поява на всмукателната тръба на гърловината за зареждане, докато при Land Cruiser избива на праговете и на арките на калниците. За Patrol проблемната област е вратата на багажника. Пантите на вратите също ръждясват и при трите модела. Всички собственици на Pajero се оплакват от недостатъчна здравина на някои детайли. Уплътненията почват да изпускат, а пластмасовите елементи се чупят. Механизмът на люка на покрива също излиза от строя.

За Patrol като проблемна част се посочват тръбите на климатика, които изгниват от съприкосновение с реагентите по пътищата през зимата. При покупка на употребяван на употребяван екземпляр от модела трябва да се обърне внимание за луфт в кормилната колона, както и за звуците, които издава. В същото време Land Cruiser 200 е шампион по износване на предни накладки. Подмяната след 10 000 км е нещо нормално, така че собствениците на модела трябва да бъдат наясно какво ги очаква.

Кой от трите е най-добрият вариант

Изборът не е лесен, тъй като всеки от трите модела си има предимства и недостатъци. Благодарение на репутацията си, Toyota запазва най-много от цената си, така че тя е най-добрият вариант при евентуална бъде препродажба.

Nissan, на свой ред, няма да е по-лош избор като цяло, но път поевтинява по-бързо. В същото време Mitsubishi е най-достъпен както за покупка, така и за поддръжка, но пък с него може да се наложат повече на брой ремонти, а и ще се продаде по-трудно.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Забрави Митсубиши Паджеро да се продаде трудно. Интериора на Тойота Ланд Кюзер е един от най-красивитев СУВ и от днешна гледна точка.Прекрасен красив и луксозен интериор.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Land Cruiser е ппвече ориентиран за извън пътя. Ако не ви трябва толкова офроуд насочена машина сппред мен най-оптималният избор е Highlander. Наистина е огромен и доста добре направен с какви ли не екстри. Карах го на тестдрайв и мога да кажа само добри неща. Лошото обаче е това, че го нямат в наличност и се чака 8-12 месеца, а в някои представителства изобщо не извършваха поръчки, защото ме можеха да се ангажират със срок. Поради тази причина си взех RAV4, който го имаха наличен.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Това не са големи SUV, а средни. Голям е например Секвоята. Лично аз ако ми трябваше нещо голямо, мощно и проходимо бих си взел пикап Тундра с 437 к.с. V6. Гледах няколко клипа и съм повече от впечатлен от възможностите на този камион. Жалко, че го няма в Европа. Тук само малолитражки, миксери и дизели се предлагат. Срамота!
  • #12
    до #9 ( преди 1 година )
    Изброените от теб не са в този клас. Няма как да сравняваш 3 пъти по-скъпи коли, които се водят луксозни с тези добри и доказани японци. Г-клас беше добър за офроуд, когато беше лек и с малко електроника и екстри. В момента кубчето е не само грозно, но и с огромно тегло, което го прави да служи да ходиш с него за покупки до магазина и вечер до чалготеката. Познай защо богатите араби ме го ларат в пустинята, а карат само японско там. А за Кайена да кажеш такова нещо, значи че нищо не рабираш.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз бих взел Хонда Пилот, нали все някакви американски класации се представят тук.
  • #10
    Рашън ( преди 1 година )
    Карайте си Нивата ,таралясник е ,но поне частите са евтини . Честото на заблудените
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Немците имат G класа която си е добър джип но много и вдигнаха цената и стана недостъпна. Вече не произвеждат базовите евтини версии. А между другото и Порше Кайен с лек тунин, офроуд джанти и гуми и малко повдигане на окачването се държи доста добре в гората. Минава си навсякъде и всички хора се изненадват колко е проходимо. Друг е колко могат да си го позволят и да го прежалят да карат Порше в калта и по камъните и в драките.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Секвойката е истината !
  • #7
    до #1 ( преди 1 година )
    Изпадналите германци нямат модел в този клас, който да го противопоставят на японците. Дори и да имаха, щеше да бъде някаква абсолютна тояга, както са повечето им трошляци.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    И трите са отлични машини. Която да избере човек, няма да сгреши. Land Cruiser обаче е една идея на другите във всяко отношение. Единствен недостатък е, че няма евтини. Държат много висока цена и малко хора са склонни да се разделят с толкова добра и безпроблемна машина. А това за ръждата по праговете и калниците е голяма измислица. Само при ударен Land Cruiser и недобре оправен може да се появи там ръжда.
fallback
Последни