IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как с помпа за гуми да откриете сериозен проблем на двигателя

Този метод може да ви помогне за бърза диагностика на състоянието на мотора

Обикновеният компресор или ръчна/крачна помпа, които се намират в багажника на всяка кола, са подходящи не само за помпане на гуми - те могат да бъдат полезни и при диагностицирането на един от сериозните проблеми за колите с двигатели с вътрешно горене. По-конкретно как точно можете да използвате автомобилната помпа, ви разказваме сега.


гарнитура


Когато антифризът бавно напуска разширителния съд, шофьорът започва да става забележимо нервен. Разбира се, това може да се дължи на баналното изпаряване на охладителната течност. Но понякога причината е много по-сериозна - повреда в гарнитурата на главата. За да установите дали имате проблем с въпросната гарнитура има един начин, който може да се изпълни в "домашни условия" и с помощта на въпросната помпа или компресор.

Какво трябва да направите? Първо загрейте двигателя до работна температура. Изключете проводниците с високо напрежение и развийте една от свещите. След това трябва да поставите буталото в горна мъртва точка (необходимо е да се затворят клапаните). Това става чрез завъртане на предното колело, след включване на пета предавка. Разбира се, преди това колата е вдигната на крик. След - спускате колата на земята за да  се фиксира горната мъртва точка на буталото.

Сега идва ред и на помпата или компресора. Поставяте някакъв вид гумена втулка или уплътнение на накрайника на помпата, притискате го към отвора на свещта и вкарвате въздух. Ако в същото време в разширителния резервоар се появят въздушни мехурчета или охладителната течност "бълбука", това означава, че гарнитурата на главата е изгоряла и трябва спешно да се смени.

Обърнете внимание и на състоянието на маслото . Когато се смеси с антифриз, то изсветлява и се появява емулсия върху капачката на маслото и масломерната пръчка. Двигателят в това състояние няма да може да работи дълго време, така че трябва спешно да ремонтирате колата.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай ми ( преди 1 година )
    Абе се сте капацитети ама като стане нещо звъните на майсторите слюбимият ми въпрос майсторе от какво може да е.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Zorro ( преди 1 година )
    Бах'ти и простотиите, дето ги списва това "авторитетно" списание! Трябва цилиндър по цилиндър да се проверява за мехурчета, а може просто на работещ двигател да се отвори капачката на разширителният съд и да се следи дали бълбука. Ама няма да има интрига, да вдигна на крак колата, че горна мъртва точка, че с какво да уплътним отвора на свещта, че кой да помпи, кой ще следи за мехурчета, мъка голяма.
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Годт ( преди 1 година )
    Това работи. Има и по-лесни начини, някои да описани по-долу. Лошото е, че повечето шофьорчета нямат идея как се отваря предния капак. Вие за свещи им говорите. Добре, че има мобилни телефони да се обадят на пътна помощ да им смени чистачките.
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Dinoas ( преди 1 година )
    Трябва да си много *** да пишеш такива глупости, първо всяка една помпа или компресор имат накрайник , който няма как да сложиш на право в отвора на свещта, да не говорим че няма да влезне въобще. После хем ще помпаш, хем ще държиш пък недай си боже и да ти е мръсно казанчето... Трябва и да си забодеш главата в отвора... Е освен ако не си татко барба от барбароните , тази опция до тук е невъзможна. Още повече че ако гарнитурата на главата е изгнила или изгоряла, двигателят ще работи зле...
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 5 - ами спокойно можеш да си купиш Жигула, Лада или Москвич от 70-те или 80-те. Никой не те спира, след което тръгни на дълъг уикенд из Бг или някъде другаде да видим, кое е по-добро модерното или декадентското.
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това от от брой 1 на списание За Рульом ли е? Не виждам смисъл изобщо да се замислям за гарнитури освен ако колата не е 25-30 годишна, или някоя по-нова Лада ;).
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Чудя се, мая се! ( преди 1 година )
    Ами примерно, ако на студен двигател го запалим и след минута го изгасим и веднага развием капачката на разширителеният съд и фъсне няма ли да разбера, че сме на минус от 300 до 3000 лева?
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ангел ( преди 1 година )
    ..и така 4 пъти , най малко
  • #5
    26 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Навремето в книжките с упътването към автомобилите имаше детайлни инструкции за потребителя примерно как да си ремонтира спирачките, как да си регулира клапаните и др подобни. Сега на новите коли в книжките пише неща от типа на "Не пийте от охладителната течност".....
  • #4
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    Ахахаха по голяма глупост скоро не бях чел.