Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
Често дори при сравнително малък пробег на автомобила се повишава забележимо консумацията на масло. Причините са в замърсяването на клапанните пръстени и износването на калпачетата и мембраните в клапанния капак, който отговаря за правилната вентилация на картера.
Отлаганията в маслото задръстват впускателния тръбопровод, което нарушава работата на всмукателните клапани, особено при двигателите с директно впръскване на горивото.