Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
В групата PSA създадоха и вариант на Prince с намален до 1.4 литра работен обем, и с мощност 90-95 конски сили. Това бе основният агрегат за Peugeot 207 между 2005 и 2014 година, а после за кратко се прехвърли и при новото Peugeot 208, преди да бъде спрян през 2015. При Citroen C3 остана на въоръжение чак до 2017, освен това се среща при Peugeot 308 (2007-2013 година) и при най-базовото MINI One (2007-2010).