Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
Френската турбоверсия на мотора Prince се нарича EP6DT и EP6DTS, развива 150 или 175 конски сили. Този двигател (но вече доста усъвършенстван) все още е в употреба в модели като Peugeot 308, 508, 208, 3008, 5008, в азиатската версия на 408 Sport, и в Citroen C4 за извъневропейските пазари. Монтиран е също в C4 Picasso, Peugeot 207, DS 4 и DS 5.
За кратко е монтиран дори в MINI Cooper S и MINI John Cooper Works (2007-2010).
Вариация на същия мотор е и EP6CDTX с 200 коня мощност, използван в Peugeot RCZ, 208 GTi и 308 GTi.