Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
Помпата за охладителната течност се задвижва от обратната страна на пистовия ремък, с една подпружинна ролка. При по-късните версии на моторите Prince все пак я направиха управляема, така че ремъкът да не върти помпата, докато двигателят не загрее.
Сама по себе си, тази конструкция е доста ненадеждна. А от изобилните прах и кал по българските пътища бързо се износват контактните покрития, гумата се разпада и помпата спира да се върти.
Ресурсът на термостата с електронно управление не надхвърля скромните 50,000 км. Сменят го най-вече заради течове. Друг източник на проблеми е и калпавият температурен датчик в корпуса на термостата. При колебания в него двигателят не пали.