Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
BMW създаде своя собствена турбоверсия на двигателя Prince, с която замени остарелия атмосферен N43. Новият двигател получи кода N13.
В различните си варианти той развиваше между 100 и 180 конски сили. Монтиран е в BMW 1 Series (2011-2016, 114i, 116i, 118i и 120i), и в BMW 3 Series (2012-2015, 320i ED, 316i). Германците обаче бързо се рацочароваха от качествата на този агрегат, особено от емисиите му, и го замениха с новия трицилиндров В38.
Вариантът с турбо за MINI се наричаше N14 и N18, и се сглобяваше във Великобритания, за да се монтира в различни модели на марката, включително в Countryman.