Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
Причината двигателите Prince да са толкова ненадеждни е в тяхната сложност. Тя изисква доста повече и по-внимателни грижи, отколкото са свикнали да полагат повечето собственици. Ключово условие е редовната смяна на маслото - и то на рекордно кратки интервали, около 7500 км за двигателите без турбо, и около 5000 км при турбоверсиите.