Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
1.6-литровият ЕP6 и EP6C с атмосферно пълнене се използваше в множество модели на Peugeot (207, 208, 2008, 308, 3008, 508), Citroen (C4, C3, C3 Picasso) и DS (DS 3, DS 4) в средата на миналото десетилетие. Именно френската версия, произвеждана в Дуврен, се монтираше и в по-базовите модели на MINI (MINI One и MINI Cooper). Стандартно този агрегат развиваше 120 конски сили при 6000 об/мин, и 160 Нм максимален въртящ момент.