fallback

BMW и Mercedes спряха софтуера на колите си в Русия

Без него няма как автомобилите от тези марки да бъдат обслужвани и ремонтирани

Руските собственици на автомобили от марките BMW и Mercedes-Benz са изправени пред сериозни правни рискове, след като местните дилъри останаха без връзка със софтуера на двете компании.

Германските производители напуснаха руския пазар още през миналата година, а сега напълно лишиха дилърите от лицензиран софтуер. Юристи в Русия очакват, че това ще доведе до върна от съдебни дела, които собствениците на автомобили от двете марки ще заведат в близко бъдеще.

„Натъпканите с електроника коли ще се превърнат буквално в „тикви", защото дори най-елементарен ремонт – като смяна на фар, например, не може да бъде извършен без свързване с електронния мозък“, категорични да експерти, цитирани от изданието Aif.

Според тях тепърва за руските собственици на по-нови автомобили на Mercedes и BMW тепърва ще настъпят тежки времена. В случая обаче те са заложници на случващото се, тъй като нито един от законите в Русия не може да им осигури правна защита.

След въвеждането на санкции срещу Русия заради нападението над Украйна, все повече нови автомобили бяха продадени в страната като употребявани. Това обаче води до отпадане на гаранцията и купувачите няма какво да направят. А без достъп до софтуера няма как правилно да бъде обслужвана скъпа кола..

Според Кирил Форманчук, председател на Комитета за защита на правата на собствениците на автомобили, в някои случаи електрониката ще постави колата в така наречения сервизен режим, който няма да й позволи да ускори по-бързо от 20 км/ч. Единствената възможност за собственика на автомобила в този случай е да върне автомобила на продавача или производителя, но в случая това трудно може да стане.

„По закон потребителят може да върне колата. Но първият въпрос е кого да съдя? Автокъщата, от която е закупена колата, ще се позовава на форсмажорни обстоятелства. Тя не носи отговорност за действията на правителствата на трети страни, които са наложили санкции срещу Русия”, обяснява адвокатът.

Според него, по-правилно е да се заведе дело срещу автомобилния производител, тъй като именно той не изпълнил задълженията си към потребителя, като е изключи дилърите от софтуера. Почти сигурно потребителят ще спечели подобно дело, но от това няма да има никаква полза, тъй като заводите на производителя не са в Русия, а той няма сметка в руски банки. И така няма шанс собственикът на колата да я върне и да получи пари за нея.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато политиката започне да се меси в бизнеса, последният страда. Ако това не е комунизъм в най-чист вид, здраве му кажи. Политиците да казват на компаниите къде да продават, как и дали да си спазват договорите за поддръжка или не. *** така правеха едно време, а сегашните са дори и по-зле. Нищо де, те китайците идват и немците ще реват, че марките им се затрили. После пак руснаците ще са им виновни за всичко.
  • #9
    123 ( преди 1 година )
    В тази криза да затръшнеш толкова силно вратата на клиентите си е най-неблагоразумното нещо, което можеш да направиш. Освен всичко ще ги сцепят от дела, които ще бъдат спечелени от клиентите. Трябва само едно общо дело да заведат от името на всички, и самозабравилите се немски марки ще плащат здраво неустойки. Няма как да подпишеш договор за покупка в който влиза поддръжка на превозното средство и продавача да ти го прекрати просто така, защото политиците така са решили.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    *** история. Показва недвусмислено отношението на немските прмиуми към клиентите им. Напълно логично, следва срив на продажбите им в страните от БРИКС.
  • #7
    до 5 ( преди 1 година )
    Диагностичния софтуер го имат. Но модерните коли за всичко трябва да се синхронизират със сървърите в централата на производителя. Дори по-евтини коли в момента идват със сим карта, която директно комуникира с централата.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Да прав си, че пропагандата ще се опита да го извърти така. Но как диктатор слиза от поста - чрез бунт на народа. Проблемът е, че това е много кърваво. Особено в страна като Русия. Тези санкции срещу обикновения руснак целят това да се случи. Но както казах, има и доста голяма група, които смятат, че Украйна е наистина руска и подкрепят всичко това. Те със сигурност ще приемат пропагандата
  • #5
    Ш ( преди 1 година )
    Шъ съ разплача. Софтуера дилърите си го имат. имат го и малки частни сервизи. Та колите ще се обслужват, а частите ще се заявяват по алтернативни маршрути. Отношението е това което ще отблъсне клиента с пари, но коли на пазара много точно тези с Мерцедес и БМВ ще се оправят.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Всъщност пишеш пълни малоумщини. Който е за Путин няма да го спрат подобни решения, а даже още повече ще го убедят в руската пропаганда, че Запада е русофобски и мрази обикновения руснак който е броил 50 - 100 К евро за Западна кола която после му е фактически спряна от марката на която се е доверил без това да има някакъв ефект върху Русия като цяло
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност това е много правилно решение. От една страна ще настрои хората срещу войната, а оттам и срещу Путин. От друга страна ще се учудиш колко много хора го подкрепят. Въобще много руснаци смятат почти всички други славяни, особено тези били част от СССР за второ качество хора, които са длъжни да се кланят на Москва и да са й вечно благодарни.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм твърдо за повечето премерени санкции но според мен в автомобилната индустрия не се действа правилно като пример е тази новина.. Какво са виновни хората все пак сред богатите и умни руснаци Путин е по-непопулярен, най-много удря Русия да спрат производството но да спират износа на коли с висока печалба за там и скъпата им поддръжката не мисля, че има ефект против диктатурата и налива вода в мелницата на русоробите като компрометира наистина разумните санкции..
  • #1
    carpe_diem ( преди 1 година )
    да ходят да си купят по един мацквич, чувам били хубави...
fallback
Последни