fallback

BMW и Mercedes спряха софтуера на колите си в Русия

Без него няма как автомобилите от тези марки да бъдат обслужвани и ремонтирани

Руските собственици на автомобили от марките BMW и Mercedes-Benz са изправени пред сериозни правни рискове, след като местните дилъри останаха без връзка със софтуера на двете компании.

Германските производители напуснаха руския пазар още през миналата година, а сега напълно лишиха дилърите от лицензиран софтуер. Юристи в Русия очакват, че това ще доведе до върна от съдебни дела, които собствениците на автомобили от двете марки ще заведат в близко бъдеще.

„Натъпканите с електроника коли ще се превърнат буквално в „тикви", защото дори най-елементарен ремонт – като смяна на фар, например, не може да бъде извършен без свързване с електронния мозък“, категорични да експерти, цитирани от изданието Aif.

Според тях тепърва за руските собственици на по-нови автомобили на Mercedes и BMW тепърва ще настъпят тежки времена. В случая обаче те са заложници на случващото се, тъй като нито един от законите в Русия не може да им осигури правна защита.

След въвеждането на санкции срещу Русия заради нападението над Украйна, все повече нови автомобили бяха продадени в страната като употребявани. Това обаче води до отпадане на гаранцията и купувачите няма какво да направят. А без достъп до софтуера няма как правилно да бъде обслужвана скъпа кола..

Според Кирил Форманчук, председател на Комитета за защита на правата на собствениците на автомобили, в някои случаи електрониката ще постави колата в така наречения сервизен режим, който няма да й позволи да ускори по-бързо от 20 км/ч. Единствената възможност за собственика на автомобила в този случай е да върне автомобила на продавача или производителя, но в случая това трудно може да стане.

„По закон потребителят може да върне колата. Но първият въпрос е кого да съдя? Автокъщата, от която е закупена колата, ще се позовава на форсмажорни обстоятелства. Тя не носи отговорност за действията на правителствата на трети страни, които са наложили санкции срещу Русия”, обяснява адвокатът.

Според него, по-правилно е да се заведе дело срещу автомобилния производител, тъй като именно той не изпълнил задълженията си към потребителя, като е изключи дилърите от софтуера. Почти сигурно потребителят ще спечели подобно дело, но от това няма да има никаква полза, тъй като заводите на производителя не са в Русия, а той няма сметка в руски банки. И така няма шанс собственикът на колата да я върне и да получи пари за нея.

fallback
  • #30
    Гражданин ( преди 1 година )
    Вие гледайте къде си метате фасовете и газовете от колите, къде спирате по тротоарите и градините пък после ги мислете руснаците с дебелите Мерджани!
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Путин каза да се карат Москвичи , не виждам какъв е проблема ?!
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    До 24 - Виж, не всички живеем с политиакта на сърцето. Някои от нас просто искат кола, а не "Да подкрепят".
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Натъпканите с електроника коли ще се превърнат буквално в тикви", защото дори най-елементарен ремонт като смяна на фар, например, не може да бъде извършен без свързване с електронния мозък, категорични да експерти, цитирани от изданието Aif." - Като софутерне инженер, аз нямам обяснение, защо ще има техническа причина, която ще ме накара, така да направя системата, че да не може да се смени фар. Може би "атни кражба", ама е по-скоро "анти-консуматорска". Каот бизнесмен - разбирам!
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    До 23 - "VPN - съществува" "лъжлив GPS - съществува"
  • #25
    19 ( преди 1 година )
    6 минуса и нито един отговор ... Просот Мерцедес и БМВ изоставят пазара и това е. Всичките ви теории и рочие, са АБСОЛЮТН ГЛУПОСТИ. Ако може д *** спестят парите и за едина чистачка да сменят в гаранция, пак са на файда.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Реално затварят каналите за руснаците които искат чрез парите си да подкрепят отсрещната страна (чрез закупуване на различни вносни стоки или пък услуги) и ги принуждават да вземат китайско (или пък еквивалентно Ауди или Лексус на старо) което е тъпо..
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    купуват по две три едната като се повреди се кара втората третата за части иначе за софтуера там много тегаво носят ги в държави които са в покритието на системата
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще си ги хакнат, то вече са го направили най-вероятно.
  • #21
    VAYK ( преди 1 година )
    А защо е направено това???
fallback
Последни