fallback

BMW и Mercedes спряха софтуера на колите си в Русия

Без него няма как автомобилите от тези марки да бъдат обслужвани и ремонтирани

Руските собственици на автомобили от марките BMW и Mercedes-Benz са изправени пред сериозни правни рискове, след като местните дилъри останаха без връзка със софтуера на двете компании.

Германските производители напуснаха руския пазар още през миналата година, а сега напълно лишиха дилърите от лицензиран софтуер. Юристи в Русия очакват, че това ще доведе до върна от съдебни дела, които собствениците на автомобили от двете марки ще заведат в близко бъдеще.

„Натъпканите с електроника коли ще се превърнат буквално в „тикви", защото дори най-елементарен ремонт – като смяна на фар, например, не може да бъде извършен без свързване с електронния мозък“, категорични да експерти, цитирани от изданието Aif.

Според тях тепърва за руските собственици на по-нови автомобили на Mercedes и BMW тепърва ще настъпят тежки времена. В случая обаче те са заложници на случващото се, тъй като нито един от законите в Русия не може да им осигури правна защита.

След въвеждането на санкции срещу Русия заради нападението над Украйна, все повече нови автомобили бяха продадени в страната като употребявани. Това обаче води до отпадане на гаранцията и купувачите няма какво да направят. А без достъп до софтуера няма как правилно да бъде обслужвана скъпа кола..

Според Кирил Форманчук, председател на Комитета за защита на правата на собствениците на автомобили, в някои случаи електрониката ще постави колата в така наречения сервизен режим, който няма да й позволи да ускори по-бързо от 20 км/ч. Единствената възможност за собственика на автомобила в този случай е да върне автомобила на продавача или производителя, но в случая това трудно може да стане.

„По закон потребителят може да върне колата. Но първият въпрос е кого да съдя? Автокъщата, от която е закупена колата, ще се позовава на форсмажорни обстоятелства. Тя не носи отговорност за действията на правителствата на трети страни, които са наложили санкции срещу Русия”, обяснява адвокатът.

Според него, по-правилно е да се заведе дело срещу автомобилния производител, тъй като именно той не изпълнил задълженията си към потребителя, като е изключи дилърите от софтуера. Почти сигурно потребителят ще спечели подобно дело, но от това няма да има никаква полза, тъй като заводите на производителя не са в Русия, а той няма сметка в руски банки. И така няма шанс собственикът на колата да я върне и да получи пари за нея.

fallback
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Тука всеки втори гаражен техник може да ти извърши процедурите по софтуера без изобщо да се занимаваш с производителя. Съмнявам се в Русия да е по-различно.
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7 и като не комуникира с централата няма да я опраят в сервиза ли? Това са едни отчаяни мерки на двете швабски каруци,които от безизходица ням кво друго да направят.А руснаците ще им намерят колая и ще си ги карат без скапания немски олигофренски софтуер.Колко собственици на коли тук в Бг премахват всякакви защити за ад си карат колите,та в Русия няма да го направят.
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3 руснаците с такива действия още повече се настройват негативно към запада,а софтуера може и да е нелегален и ще върши същата работа. Доста е глупаво да си мислиш,че руснаците ще се оставят като тъпанарите западноеврогейски и ще слекнат заради едни ламарини.
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Дали ги интересува руските собственици за съдебните рискове ,руснаците си имат софтуер и въобще не ги е еня за тъпанарите дочовски.От цялата работа губят тъпите немци,за тва Русия ги изпревари и е на 5 място а скапаните немци и дишат пушилката отзад.
  • #36
    Чиче Пенчо ( преди 1 година )
    Абе свалете Путин, спрете войната в Украйна и мерцедесите ще тръгнат.
  • #35
    0895021144 Viktor ( преди 1 година )
    Manite gi tiq BMW Mercedes, Aludi e markata!!! Karam Aludi A3 format, 2005ta godina, s iztarbusheni katalizatori premahnat dpf i egr qko sajdi chip tuning obshto 170 konq (ne sam go meril na dyno) ama vurvi poeche ot bmw mercedes
  • #34
    Мдаа ( преди 1 година )
    Очаквам Лилипутин да отвърне на удара, като изключи дистанционно софтуера на всички руски коли в Германия и Европа ха-ха...
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще търкалят китайски москвичи, нали така им заповяда началника от бункера.
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    И кво от това. Руснаците си го местят и се смеят на западните загубеняци, които са американски васали и нямат собствена политика.
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Понеже руснаците нямат хакери които сега ще печелят пари вместо БМВ и Мерцедес.
fallback
Последни