fallback

Новият конкурент на Chiron получи най-мощния V12 в света

Хиперколата Zenvo Aurora струва 2,59 млн евро и развива 450 км/ч

Датският автомобилен производител Zenvo представи хиперкола, разполагаща с най-мощния V12 двигател в света. Zenvo Aurora, чийто дебют се състоя на Седмицата на автомобилите в Монтерей ще се предлага в два варианта - „пътнически“ Tur и фокусирания върху питата Agil. И двете версии ще излязат в тираж от по 50 броки, като производството им е планирано за 2026 г., а цените стартират от 2,59 млн евро.

И двата модела Aurora използват 6,6-литров V12 с четири турбокомпресора, който е разработка на компанията Mahle Powertrain. Сам по себе си този двигател развива 1250 конски сили и се върти до 9800 об/мин, което го прави най-мощния V12 на планетата.

Моделът Agil е със задно предаване и има един електромотор, който довежда съвкупната мощност до 1450 к.с. и 1400 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,5 секунди, а до 200 км/ч – 4,6 секунди. Максималната скорост е 365 км/ч-

При Tur задвижването е към четирите колела получава, благодарение на два електрически мотора, които въртят предните колела. Мощността нараства до 1850 к.с. и 1700 Нм, като този модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,3 секунди, а максималната скорост е 450 км/ч. Допълнителните електромотори ще се предлага като опция и за Agil.

Датската хиперкола разполага със седемстепенна скоростна кутия. Трансмисията има електрически мотор, който влиза в действие при движение на заден ход и също така функционира като стартер на силовия агрегат. Вариантите Agil и Tur имат различно предаване и картографиране на превключването на предавките. Подробности за батерията, захранваща електромоторите, обаче не се съобщават.

Известно е само, че Agil тежи по-малко от 1300 кг, като тялото му произвежда 880 кг. притискаща сила при 250 км/ч. Теглото на Tur заради двата допълнителни електромотора е 1450 кг. И двата варианта имат дизайн с остри ръбове, като Agil получава голямо крило, а Touring има по-изчистена форма.

„Шасито и компонентите на Aurora са произведения на изкуството и затова решихме, че не искаме да скрием тези детайли под монолитен дизайн“, каза главният дизайнер на Zenvo - Кристиан Бранд.

Стилът оставя около 70 процента от карбоновия монокок непокрит, включително части от предните и задните подрамки. Виждат се и части от предното и задното окачване с двойни носачи.

От Zenvo не дава много подробности за интериора на Aurora. Снимките показват различни инструменти пред водача. Има малък екран на информационно-развлекателната система отляво, голям оборотомер в центъра и комбиниран индикатор за гориво и батерия отдясно.

Още снимки на хиперколата - вижте в галерията:

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Брутална машина с още по-брутални характеристики. Изглежда страхотно. Прекрасен екстериор и интериор, а не като Бугати, отвън да изглежда, като хипопотам, а вътре да е по-скоро, като луксозна лимузина, а не като хипер спортен автомобил. Също така, теглото е впечатляващо ниско. Дори бих казал уникално ниско за тези показатели на колата. Наистина, хората са се постарали много и са направили нещо уникално.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, само погледни кой е "автора" на това писание и всичко ще ти се изясни:)))
  • #2
    Jay ( преди 1 година )
    Интересно ми е как пистовата версия е по-слаба и ускорява по-бавно от "градската"!? Може би аз не разбирам добре информацията!?
  • #1
    Койот ( преди 1 година )
    Едва ли сваля под 9сек на куотърмайл
fallback
Последни