Датският автомобилен производител Zenvo представи хиперкола, разполагаща с най-мощния V12 двигател в света. Zenvo Aurora, чийто дебют се състоя на Седмицата на автомобилите в Монтерей ще се предлага в два варианта - „пътнически“ Tur и фокусирания върху питата Agil. И двете версии ще излязат в тираж от по 50 броки, като производството им е планирано за 2026 г., а цените стартират от 2,59 млн евро.
И двата модела Aurora използват 6,6-литров V12 с четири турбокомпресора, който е разработка на компанията Mahle Powertrain. Сам по себе си този двигател развива 1250 конски сили и се върти до 9800 об/мин, което го прави най-мощния V12 на планетата.
Моделът Agil е със задно предаване и има един електромотор, който довежда съвкупната мощност до 1450 к.с. и 1400 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,5 секунди, а до 200 км/ч – 4,6 секунди. Максималната скорост е 365 км/ч-
При Tur задвижването е към четирите колела получава, благодарение на два електрически мотора, които въртят предните колела. Мощността нараства до 1850 к.с. и 1700 Нм, като този модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,3 секунди, а максималната скорост е 450 км/ч. Допълнителните електромотори ще се предлага като опция и за Agil.
Датската хиперкола разполага със седемстепенна скоростна кутия. Трансмисията има електрически мотор, който влиза в действие при движение на заден ход и също така функционира като стартер на силовия агрегат. Вариантите Agil и Tur имат различно предаване и картографиране на превключването на предавките. Подробности за батерията, захранваща електромоторите, обаче не се съобщават.
Известно е само, че Agil тежи по-малко от 1300 кг, като тялото му произвежда 880 кг. притискаща сила при 250 км/ч. Теглото на Tur заради двата допълнителни електромотора е 1450 кг. И двата варианта имат дизайн с остри ръбове, като Agil получава голямо крило, а Touring има по-изчистена форма.
„Шасито и компонентите на Aurora са произведения на изкуството и затова решихме, че не искаме да скрием тези детайли под монолитен дизайн“, каза главният дизайнер на Zenvo - Кристиан Бранд.
Стилът оставя около 70 процента от карбоновия монокок непокрит, включително части от предните и задните подрамки. Виждат се и части от предното и задното окачване с двойни носачи.
От Zenvo не дава много подробности за интериора на Aurora. Снимките показват различни инструменти пред водача. Има малък екран на информационно-развлекателната система отляво, голям оборотомер в центъра и комбиниран индикатор за гориво и батерия отдясно.
Още снимки на хиперколата - вижте в галерията: