fallback

Добър вариант ли са употребяваните гуми?

Ето няколко съвета, ако все пак сте се спрели на тях

Използваните гуми спестяват пари, но са значително по-опасни от новите. Сега ви посочваме плюсовете и минусите на такива гуми и споделяме съвети за избора им.

Гумите с частично износване са по-евтини от нов комплект, но покупката им е свързана с известен риск. Добре известен факт е, че автомобилните гуми се износват с времето, така че трябва да се сменят редовно. Някои шофьори предпочитат да спестят пари, като купуват използвани комплекти. Голямото предимство на частично износените гуми е, че те струват доста по-малко от новите . Можете също така да изберете по-скъп употребяван модел, в рамките на вашия бюджет.

Много използвани гуми обаче не са безопасни за използване. Повечето шофьори не продават комплектите си гуми без нужда. Частично износените гуми имат по-малка дълбочина на грайфера. Поради това те ще осигурят по-малко сцепление, което е особено забележимо на мокри пътища. Новите гуми са с дълбочина на грайфера около 8 мм. За употребявани гуми може да е в пъти по-малко.

TyreSafe прави проучване, което показа, че около 98% от използваните гуми, продавани в Обединеното кралство, не отговарят на стандартите за безопасност, а 34% от тях се считат за много опасни за движение по пътищата.

Трябва да се има предвид, че експлоатационният живот на използваните гуми ще бъде значително по-малък от този на нов комплект. Следователно ще трябва да ги сменяте много по-често.

Освен това състоянието на гумите се влияе от възрастта им. По-старите гуми осигуряват много по-малко сцепление. Ето какви проблеми могат да имат използваните гуми:

разрези в основната зона на протектора

неравномерно износване на гумите

издутини на страничните стени

неправилен ремонт

чужди тела вътре в гумите

Каква е алтернативата на използваните гуми

Вместо употребявани гуми можете да погледнете регенерирани гуми. Те ще струват по-малко от напълно нов комплект, но ще бъдат почти толкова безопасни.

Регенерирането на гума включва премахване на протектора и страничните стени от използвана гума и поставяне на нова гума. Така че е възможно да върнете използвания комплект към предишните му свойства.

Трябва ли да купувате използвани гуми?

Специалистите смятат, че всеки шофьор трябва сам да прецени дали да купува използвани гуми. Няма гаранция, че такъв комплект ще бъде безопасен. Гумите са много важен елемент от автомобила. Ето защо, когато избирате използвани гуми, трябва внимателно да ги прегледате и да разгледате всички възможни дефекти. Не купувайте и гуми, по-стари от пет години.

Директорът за научноизследователска и развойна дейност на Pirelli Пол Хийтън приема сериозно частично износените гуми. Според него всички употребявани гуми трябва да бъдат щателно преглеждани преди покупка. Той препоръчва да изберете нови комплекти, макар и от по-нереномирана марка. Затова и преди да купите гуми, помислете за следните параметри:

сезонност

тип протектор

тип конструкция на гумата

монтажен диаметър

широчина на гумата

височина на протектора

индекс на натоварване

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    в брой и две нови на лизинг, ако нямате или не ви се дават 500+ пари накуп. По мое убеждение, купувам винаги зимни гуми, които са с канали за отвеждане на водата. До момента не съм имал проблеми, спазвайки, всично написано дотук. Дано съм бил полезен.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    гуми висок клас под 18 няма
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Логиката по-добре нова, евтина, направо ме убива. Как ще си сложиш гума от 60 лв., и ще си спокоен? Пластмасата си е пластмаса, дори и нова. Затова препоръчвам нови, некитайски гуми, поне среден ценови клас. Задължително за зимен комплект нови гуми, за летен, може и втора ръка, от частно лице с предварително подбрана марка и модел. Не препоръчвам гуми с глокиер. Гледайте колко е мека страницата и борда, защото за дупките няма значение нова ли е гумата. И едно добро решение от мен, взимате 2 нови
  • #2
    Лудория ( преди 1 година )
    Продажбата на гуми втора употреба трябва да бъде незаконно или поне да има значение DOT номера им. Както и в предходната статия за спирачна течност и други подобни материали в този, подобни практики и съвети трябва да останат в миналото. Нова гума нисък клас струва започва от 60 лв. за 14-ка. Като си си купил втора употреба S класа, ще си платиш 1000 лв. за нов комплект гуми и ще караш. А не да караш с полусликове и да си готин на случайния дрифт.
  • #1
    Турбо ( преди 1 година )
    Ако карате малко километри годишно, гумите втора употреба вършат работа.
fallback
Последни