IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо гумите се износват неравномерно

Вижте как може да се повлияе на този процес

Причината за неравномерното износване на гумите не винаги са само пътните условия, както си мислят много хора. То се дължи и на други фактори, категорични са експертите от Driving, които дават съвети за решаане на проблема..


гуми


Освен силното износване на едно от колелата, сме свидетели и на по-малко, но неравномерно износване, при което само външните ръбове на предните колела се износват малко повече от другите части на протектора. Това показва, че има леки проблеми по окачването, но в повечето случаи те не са опасни. Ако поведението на автомобила на пътя ви устройва и не забелязвате явно влошаване на сцеплението на гумите, продължете да шофирате.

Случва се обаче гумите да се износват много бързо и когато се наблюдава неравномерно износване, то това най-често показва неизправност в автомобила или в по-редки случаи - ниско ниво на умения на неговия собственик. "Петната" от износване показват агресивния стил на шофиране на собственика, а по-конкретно те се полячават от екстремно спиране без използване на ABS.

Повишеното износване на външните части на протектора на гумата показва неправилно регулиране на колелата. Ако погледнете колелата на такава кола отгоре, можете да видите, че те образуват "клин". Тоест нужен е реглаж за да се оправи сходимостта.

При повишено износване на вътрешните (по отношение на автомобила) части от гумите, то това означава, че има отрицателна конвергенция (или дивергенция) на колелата. С такъв дефект колата трудно поддържа курса си, опитвайки се да отиде встрани.

Вълнообразното износване на повърхността на протектора показва луфт в лагерите на главината или шарнирите на предното окачване или в по-редки случаи - лоши амортисьори.

Страничните грайфери се износват по-бързо от средното, и когато гумата е недостатъчно напомпана, а по-голямото износване на централната част от грайфера показва обратното - прекалено напомпани гуми.

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз пък обичам да натискам спирачката. Друго си е напрестанно да градиш навик че имаш спирачки. Разчитай нА двигател при екстремно спиране.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Богданов ( преди 1 година )
    Сигурно съм изминал по-вече от милион,милион и половина километри.За да запазя феродото и барабаните,дисковете на спирачната система,аз използвам най рационално двигателя за спирачка.Ефекта е голям.