fallback

Защо се провали Peugeot 607?

Французите залагаха големи надежди върху този модел за пробив при луксозните седани

Произвежданият в продължение на цели единайсет години (от 1999 до 2010 година) модел 607 е и един от последнитиге опити на Peugeot да наложи на пазара луксозен седан. Първият автомобил от този клас на марката е добре познатия 604 с характерен дизайн, създаден от Pininfarina. Въпросният флагман на Peugeot се подвизава на пазара от 1975 до 1985 година. Следва четиригодишна пауза, а след нея се появява семплият, но комфортен и стилен 605, чийто наследник се явява именно 607.

А защо всъщност моделът не се нарича 606? Отговор на този въпрос могат да дадат единствено тогавашните ръководни кадри на Peugeot, според изказвания от горните етажи на марката моделът прескача цифрата 606 и отива директно на 607, защото от компанията не искали новият модел се свързва с 605, а да изглежда като някакъв огромен скок в бъдещето.

Въпросният "скок" в бъдещето изглежда несъмнено интересно, макар че дали красив и елегантен са сред подходящите определения за този автомобил, все още е доста спорно. Специално дългите надвеси и особената задна част, която злите езици и до днес оприличават на обърнат леген, се разминават доста сериозно с елегантните форми, които Pininfarina в продължение на десетилетия създава за моделите на Peugeot.

Иначе внушителният седан разполага с доста широка гама от 4- и 6-цилиндрови двигатели - както дизелови, така и бензинови, с избор между механични скорости и автоматик. Ролята на топмодел се играе от бензиновия вариант 3.0 V6, но доста по-интересни са дизелите с работен обем 2,2 и 2,7 литра (по-големият от тях също е с шест цилиндъра и през далечната вече 2004 година съм имал възможността да изпробвам 607 именно с такова задвижване - трябва да призная, че като маниери на работа, тяга и разход на гориво автомобилът се държеше впечатляващо дори за днешните стандарти). 

Големите проблеми на модела идват не само от имиджа му, но и от често срещаните технически проблеми с електрическата система и електрониката. Друг сериозен минус, особено осезаем при върховите версии с 6-цилиндрови мотори, е изключително неравномерното разпределение на теглото - автомобилът има много тежка предница, което съвсем очаквано резултира в силна склонност в нехармонично поведение при динамично каране, силно недозавиване и ранно достигане на граничния режим в завой, както и ускорено износване на компонентите по ходовата част отпред.

Фактът, че автомобилът не успява да държи високи цени на вторичния пазар, личи дори при бегъл поглед върху обявите в мрежата, което също е атестат за липсата на добър имидж.

След видимо слабите пазарни резултати на 607, Peugeot отново се връщат към стратегията от втората половина на 80-те години, когато ролята на водещ модел се поема от представител на серията 500 - това и до днес е 508.

fallback
  • #6
    До Мхм ( преди 1 година )
    Хал хабер си нямаш от френски коли! Французите са много силни в двигателите! Дълго време Тойота беше с дизели на Пежо. Рено са доставяли двигатели на Jeep, Мерцедес, Волво и други. Френските двигатели са едни от най-добрите. На французите проблемите им са в окачването и електрическата част.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    На Пежо колите са по-зле и от италианските. Който е карал Пежо той знае. Тия коли ги купуват само по френските колонии.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, доколкто ми е известно, Пежо произвеждат сами двигатели, като дъгли години захранваха дори Форд. Но за СК си прав - не правят сами, ами се заиграха с Аисин и вграждаха явно някакви по евтини, които "убиаха" по-силните мотори. Де късмет да бяха сложили някой ЗФ... тези коли, щаха да се усещат по друг начин
  • #3
    Мхм ( преди 1 година )
    Нормално фрянцузите няма как да имат двигатрли ск кутии и тн тъй като са изцяло зависими от чужди повечето пъти немски и японски подоставчици бутала не произвеждат купувят на Мале скмкутии са на Айсин и Зф като нямаш собствено производство разчиташ на товв какво ще ти подфърлят и като си 10-ти в листата не остава много за тебе какви в8 и в6
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Липста на 8-к, не е толкова проблем, но французите са известни, че имат дребни технически проблеми и когато се целиш високо, такива неща дразнят. Мудноста идва от авотматите които използват и до ден днешен не си научиха урока. Вместо и да си модернизират моторите, те ги отрязаха от гамата.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Липса на в8 и затруднено производство на в6 моделите които бяха в малки серии повечето модели бяха 4 циоиндрови и неатрактивни поради мудност.
fallback
Последни