fallback

Защо се провали Peugeot 607?

Французите залагаха големи надежди върху този модел за пробив при луксозните седани

Произвежданият в продължение на цели единайсет години (от 1999 до 2010 година) модел 607 е и един от последнитиге опити на Peugeot да наложи на пазара луксозен седан. Първият автомобил от този клас на марката е добре познатия 604 с характерен дизайн, създаден от Pininfarina. Въпросният флагман на Peugeot се подвизава на пазара от 1975 до 1985 година. Следва четиригодишна пауза, а след нея се появява семплият, но комфортен и стилен 605, чийто наследник се явява именно 607.

А защо всъщност моделът не се нарича 606? Отговор на този въпрос могат да дадат единствено тогавашните ръководни кадри на Peugeot, според изказвания от горните етажи на марката моделът прескача цифрата 606 и отива директно на 607, защото от компанията не искали новият модел се свързва с 605, а да изглежда като някакъв огромен скок в бъдещето.

Въпросният "скок" в бъдещето изглежда несъмнено интересно, макар че дали красив и елегантен са сред подходящите определения за този автомобил, все още е доста спорно. Специално дългите надвеси и особената задна част, която злите езици и до днес оприличават на обърнат леген, се разминават доста сериозно с елегантните форми, които Pininfarina в продължение на десетилетия създава за моделите на Peugeot.

Иначе внушителният седан разполага с доста широка гама от 4- и 6-цилиндрови двигатели - както дизелови, така и бензинови, с избор между механични скорости и автоматик. Ролята на топмодел се играе от бензиновия вариант 3.0 V6, но доста по-интересни са дизелите с работен обем 2,2 и 2,7 литра (по-големият от тях също е с шест цилиндъра и през далечната вече 2004 година съм имал възможността да изпробвам 607 именно с такова задвижване - трябва да призная, че като маниери на работа, тяга и разход на гориво автомобилът се държеше впечатляващо дори за днешните стандарти). 

Големите проблеми на модела идват не само от имиджа му, но и от често срещаните технически проблеми с електрическата система и електрониката. Друг сериозен минус, особено осезаем при върховите версии с 6-цилиндрови мотори, е изключително неравномерното разпределение на теглото - автомобилът има много тежка предница, което съвсем очаквано резултира в силна склонност в нехармонично поведение при динамично каране, силно недозавиване и ранно достигане на граничния режим в завой, както и ускорено износване на компонентите по ходовата част отпред.

Фактът, че автомобилът не успява да държи високи цени на вторичния пазар, личи дори при бегъл поглед върху обявите в мрежата, което също е атестат за липсата на добър имидж.

След видимо слабите пазарни резултати на 607, Peugeot отново се връщат към стратегията от втората половина на 80-те години, когато ролята на водещ модел се поема от представител на серията 500 - това и до днес е 508.

fallback
  • #16
    Оня ( преди 1 година )
    Имам 607 от 7 години. Досега само два ремонта: кормилна рейка и един скъсан маркуч. ТОВА Е. Колата е вълшебна. Пишете каквото си искате. Не се троши, дизел е а не тече масло, адски удобна возия в сравнение с трошките след 2012 г. При 90 км.ч. с автопилот - разход 4,8 литра (не че често и се случва да бъде шофирана с 90 км/ч). В квартала има още две 607 - същата работа - няма ремонти, здрави и возят като лодки. Карайте си голфовете.
  • #15
    Армандо ( преди 1 година )
    Незнам ама 405 дизел е почти вечно и рено 19 също виждал съм на 500000 хиляди и работят супер те че френските имат проблеми ама зависи от модела
  • #14
    С5 ( преди 1 година )
    Още ме е яд, че изтървах едно такова Пежо 2,2 136 коня дизел! За сметка на това го компенсирах със С5 на Ситроен!
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    По-добре Ситроен С5, може да е по-грозен, но от фейслифта 2004-та стана по-хубав.
  • #12
    VAYK ( преди 1 година )
    605 неуспех ли е било??? Сега разбрах. Изглеждаше мега добре за времето си, дори в сравнение ауди и мерцедеса!
  • #11
    Аха я ( преди 1 година )
    До 5,абсолютно точно,след ладата,първата ми "западнала" и последна фр. кола беше Лагуна,бате няма такъв кошник убит 100%,после само италиянски, е те поне динамичен двигател и красота имат,а френските са пълен таш*к отсякъде.
  • #10
    Бай глезльо ( преди 1 година )
    От 2005 до сега едно 607премиум с 2,2двигател, вече съм му навъртял 530000км, по пътищата в БГ. Ремонтирах в Дивалс автоматика на 400000. А покажете немска или друга трошка с подобни показатели. За возията не коментирам, не случайно возеха френски президенти с такава кола.
  • #9
    Мхм ( преди 1 година )
    Е те китайците едни осмаци и дванайсетаци слагат
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова са зле всички френски марки, обаче наредили едни цени на нови коли ама пак същите *** със скърцащи врати и анемични двигатели, айде китайците да идват че тези се оляха с кича.
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Тия двигатели нали се сещаш че се правят с бутала блокове и тн.Кажи един френски производител на бутала например или клапани
fallback
Последни