Възраждането на Lancia през следващите няколко години ще включва не само новия Ypsilon (очаква се за 2024 г.), но и флагмана Gamma, както и Delta, която вероятно ще бъде SUV. Според италианския производител стилът и елегантността са в основата на проекта на Stellantis Group, чиято цел е да даде нов живот на легендарната марка.
За да оформят бъдещето, автомобилните дизайнери обичат да гледат към миналото и да използват исторически модели. Както в случая с Lancia Stratos и Flaminia. А към тези модели може да се присъедини много необичайният Mizar. Той е базиран на Beta 1800 и е представен на автомобилното изложение в Торино през 1974 г.
Концептуалният модел е проектиран от Джовани Микелоти (дизайнер на няколко Triumph-а от онова време, сред които и Spitfire),като веднага хваща окото с необичайните си линии - с много ъгловат вид, висок пътен просвет (почти като на модерен SUV, поне ако погледнете в предния край) и големи прозорци.
Още по-изненадващи бяха четирите врати, тип „крила като на чайка“. Характеристика, която винаги е била свързвана с най-спортните автомобили. Вътре се наблюдава просторен и добре завършен интериор с бежова и лилава тапицерия и четири удобни седалки (пренесени от Beta). Минималистично изглеждащото арматурно табло съдържа радио, климатик и няколко отделения за вещи.
Любопитно е, че тази Lancia няма предпазни колани (които не са задължителни по онова време), за да бъде дизайнът на интериора възможно най-елегантен и изчистен. Има малко информация за двигателите, но вероятно Mizar е използвал агрегат, който също идва от Beta. Във всеки случай тази Lancia никога не става сериен модел и по този начин си остава чисто дизайнерско проучване.