IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-икономичната Dacia: тестваме новия Jogger Hybrid

Тази кола предлага не само практичността на дизелите, но и място за нощувка (ВИДЕО)

Когато Dacia обяви плановете си за Jogger преди няколко години, първата ни мисъл бе, че са се побъркали. Да направиш седемместен автомобил на базата на малка градска кола като Sandero, звучи като налудничава идея. Виждали сме достатъчно такива квазимодовци в миналото, за да знаем, че рецептата не работи. А при Dacia имаше и допълнително усложение: за да оставят цената сравнително ниска, те трябваше да запазят колкото може повече от Sandero непокътнато.
    
    
 
    
      
В резултат цялата предна половина тук е едно към едно от Sandero. Което обяснява и тази необичайна чупка отстрани между двете врати. В Dacia просто са взели важните части от суперминито си и са му пришили задницата на голям семеен автомобил - и така са получили нещо с по-голямо междуосие от Porsche Cayenne.
    
    
Dacia Jogger Extreme тест драйв
    
      
За наше най-голямо учудване обаче, когато Jogger най-после се появи на пазара, се оказа, че рецептата работи. Че това е един автомобил със симпатичен дизайн, с пътно поведение, което не отстъпва на много коли от по-високите сегменти, и с практичност, която е извън всякакво съмнение.

Можете да видите теста ни на оригиналния Jogger тук. Но това тук сега е една специална версия, която изглежда още по-нелогична на фона на цялото наследство на Dacia. Това е хибридът.
    
     
Dacia Jogger Extreme тест драйв
   
     
Една от най-честите критики, които мяркахме в нашия форум по адрес на Jogger, се отнасяше до трицилиндровите му бензинови двигатели. Честно казано, на нас и те ни се струват съвсем адекватни за този не толкова тежък автомобил. Но хибридът вече слага точка на всякакви съмнения. Тук конете са 140, а когато 1.6-литровият бензинов двигател и електромоторът обединят усилията, колата става приятно пъргава.
    
     
Dacia Jogger Extreme тест драйв
    
      
Jogger с лекота поддържа максимална скорост на магистралата, а изпреварванията са направо безгрижни.
 

Dacia Jogger Hybrid

140 к. с. максимална мощност

205 Нм максимален въртящ момент

9.8 секунди 0-100 км/ч

Има и някои минуси, естествено. Когато зарядът на батерията понамалее, вече не е чак толкова лесно да изпреварвате. А когато на бензиновия мотор се наложи да работи с пълно натоварване, той става отчетливо шумен.

Но и за това си има компенсации - в град като София в три четвърти от времето тази кола върви само на ток - безшумно и доста пъргаво. И също доста икономично. В градски цикъл средният ви разход спокойно може да падне до около 4 литра на сто километра - не на теория и според някакви си тестове, а в реалния живот.
   
   
Dacia Jogger Extreme тест драйв
   
       
Дотук няма нищо революционно. Още от първия Prius, сме тествали десетки хибриди, които са икономични в града, но лакоми, ако пътувате надалеч. Хибридната система на Renault, наречена E-Теch, обаче е доста различна от тях. При нея няма нито съединител, нито планетарна предавка. Вместо това изпозва така наречената многорежимна трансмисия, създадена първоначално за Формула 1. Системата се състои от 1.6-литров бензинов двигател и два електромотора. Първият е едновременно стартер, генератор и подпомага смяната на предавките. Вторият отговаря за потеглянията и движението с ниски скорости, може да добави почти 50 коня към мощността на бензиновия двигател при нужда, а без останалото време зарежда батерията.
    
    
Dacia Jogger Extreme тест драйв
   
    
Едната съществена полза е, че по този начин се понижават и теглото, и цената. Второто достойнство на тази система е, че тя си остава икономична и извън града. Ние изминахме 840 километра с един резервоар, и имахме остатък за още близо сто. Дори и на магистрала при максималната позволена скорост разходът не се качи над 5.4 на сто. И това - с трима души и няколко куфара, както и с един допълнителен товар в багажника, за който ще стане дума след малко.
  
   
Dacia Jogger Extreme тест драйв
   
    
Нисък разход, добро ускорение и лесни изпреварвания - звучи ли ви познато? В много отношения тази система на Renault е най-близкият наследник на дизела, с койтго ще разполагаме в следващите години. Ако някаква политическа черна котка не му мине път в Брюксел, разбира се. Като разход и като динамика този хибрид най-много прилича на дизелите. Не и като емисии, за щастие.
   
    
Dacia Jogger Extreme тест драйв
   
      
Как обаче всичко това се връзва със позиционирането на Dacia като най-достъпния прозиводител в Европа? Ето още едно сходство с дизелите: и тук икономията на хибридната система идва, чак след като платите една сериозна начална надценка. Докато базовият Jogger с трицилиндров мотор започва от едва 33,000 лева, тук ще ви поискат цели 50,000.
   
    
Dacia Jogger Extreme тест драйв
Бутонът вляво осигурява по-адекватни реакции на електронната стабилизираща система на хлъзгав терен
    
     
Това изглежда множко за една Dacia. Но никак не е много, ако сравните с конкурентите. Хибридното комби на Тоyota Corolla е с над 15 хиляди лева по-скъпо, и е само с пет места. За седемместен SUV ще ви трябват поне 25 хиляди лева отгоре.
   
   
Dacia Jogger Extreme тест драйв
   
    
А нашият Jogger от лимитираната серия Extreme има и допълнителен коз. Освен удобен превоз, тази кола може да ви осигури и нощувка. Допълнителният пакет Sleep включва тази хитро измислена конструкция, която се превръща в легло, дълго 1.90 метра и широко 1.30. Можете да добавите към него палатка и тъмни щори за прозорците.
   
    
Dacia Jogger Extreme тест драйв
   
      
Честно казано, ние бихме се задоволили само с палатката, защото вграденото легло струва доста над 4 хиляди лева, а и ви изяжда доста от товарното пространство. Или просто бихме си наели добър хотел с парите, спестени от скъпия SUV.
   
   
Още снимки от теста на Dacia Jogger Extreme вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
    

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Ох, Докторе ( преди 8 месеца )
    До 12Какво да ти кажа брато, тези двигатели на Лексус са много зле.Даже 15 годишно ауди а8 с V6 3.0 TDI харчи 7 по магистралата и ще ти скъса задната броня )) на ускорение.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 8 месеца )
    А бе глучънар това е незареждаем хибрид много по добре от баклютсите ПХЕВ на коЙота
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 8 месеца )
    Ами това за магистралата не е точно така. Старият ми лексус IS 250 2.5l 1650кг на магистрала със 120 беше 8-8.3 на 100, а новият GS 450h 3.5l 1965кг е 7-7.5 на 100.Пиша килограмите и обема на двигателя на колата за да може да направиш по-точно сравнение.
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А нещо за батерията да кажете? Колко е капацитета, колко км може да мине на ток и т.н. Нищо не споменавате за основни неща, а се мъчите да се надскачате с хибридите на Тойота, но изглеждате леко смешно в това отношение. Единсъвеното преимущество на Джокера е цената. Нищо повече. Само, че като почнат ремонтите и накрая удариш чертата, може да се окаже, че Тойотата излиза по-евтино.
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Ох, Докторе ( преди 8 месеца )
    По-принцип можеха просто да направят нормален двулитров двигател на ГАЗ и да не се занимават с глупости.Тези хибриди са пълна простотия.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Големи магистралисти станахте всичките. Обикновено е важен средния разход а не само на магистрала. На хибрида средния разход е 4.8 на 100 а ускорението 10 сек до 100 км/ч а на бензиновия Джогер средния разход е 5.6 на 100 и ускорението 10.5 сек до 100 пък иначе е ясно, че хибрида извън града не прави икономия то не е трудно за сещане..
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Ох, Докторе ( преди 8 месеца )
    До 9Заглавието говори за "най-икономична dacia", което не е вярно.И съвременен бензинов двигател си харчи 5 на 100 по магистралата на 120км/ч без да е хибриден.Пример VAG 1.5 tsi Evo 150 коня. Къде е предимството? Няма го. И в градско каране на газ пак ще харчи по-малко колата.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 8 месеца )
    В пари със сигурност няма да харчи по-малко от газ но какво значи за теб "нормално каране", че да харчи 8 на 100? Само магистрала с 150 км/ч ли е нормално за теб щото хибрида обикновено не е за такова "нормално" основно
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 8 месеца )
    40% повече пари за 40 % повече мощност които ти дават 20% по-добро ускорение 0 - 100 и казваш, че може и да има смисъл?
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 3 ( преди 8 месеца )
    и на мен ми харесва, когато главанаци се мъчат да дават акъл. Кажи още нещо компетентно за хибридите, докато припалваш астричката :D