IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци „променят играта“ с иновационни двигатели и интелигентно окачване

Новата разработка на ZF представлява комплекс от агрегати, работещи с единен софтуер

Германският производител на части и оборудване ZF разработва ново семейство от мощни и компактни двигатели, високоефективни скоростни кутии и интелигентни амортисьори на окачването, които трябва значително да подобрят работата на следващото поколение електрически превозни средства.


ZF


И така, компанията ZF е в процес на разработка на изцяло нов двигател ZF EVSys800, който трябва да постави еталон за плътност на въртящия момент на електрически превозни средства от 70 Nm/kg, което е с 30% по-добър показател от съществуващите към днешна дата проекти.

„Този двигател е много лек (80 кг) и същевременно по-компактен, въпреки факта, че максималната му номинална мощност е 402 к.с. - казва Отмар Шарер, ръководител на електрическата мобилност в ZF.

Иновативният електродвигател има директно охлаждане с проводник, което поддържа статора хладен и използва отпадъчната топлина за захранване на термопомпата ZF TherMas. В резултат на това от фирмата производител твърдят, че EVSys800 може да работи за продължителни периоди от време при 75% от пиковата си мощност.


ZF


Друга характеристика на иновационния електрически силов тракт  на ZF, който се явява трето поколение, е новата планетарна коаксиална скоростна кутия. Според ZF тя има както мотор-редуктор, така и диференциал и също така е много тиха благодарение на оптимизираната акустика на дизайна.

ZF разработи и над нова интелигентна система за окачване, която се интегрира с електрическия мотор и неговите компоненти под контрола на централизиран софтуер, който ZF нарича Cubix  или Chassis 2.0, Това всъщност е вграден суперкомпютър с течно охлаждане, способен да извършва до 1 500 тетраоперации в секунда (TOPS), като това устройство е интегрирано в шасито.


ZF


Неговото многораменно предно окачване ZF Easy Turn, чието разработване отнема три години, разполага с уникален долен носач и шарнирен болт и е в състояние да завърти волана на повече от 80 градуса в сравнение със стандартните 45 градуса. В същото време сензорът на долната сферична "става" измерва точното отклонение на предното колело, което позволява да се записва подробна информация за пътните условия - дупки или сблъсъци с бордюри.

Според ZF в бъдеще данните за пътната настилка ще бъдат насложени върху сателитни навигационни карти чрез „облачни“ услуги, като целта е да предупреждават за неравни пътища, давайки възможност на шофьорите да изберат по-оптимален маршрут.

0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - Млакни уееее!
  • #1
    15 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "че максималната му номинална мощност е 402 к.с. " максимално номинална звучи точно като максимално минимална. Няма такова понятие. Или е номинална мощност при която двигателя може да работи през 100% от времето си, или е максимална мощност, която двигателя може да предостави за кратък период от време без да прегрее.