IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Австралийци създадоха нов тип батерия за електромобили

Технологията на RMIT работи като водородна горивна клетка

Инженери от университета RMIT в Мелбърн са разработили акумулаторна „протонна батерия“, която далеч надхвърля сегашните литиево-йонни батерии по капацитет и е въглеродно неутрална. Иновацията е част от патентованата вече система за съхранение на енергия и според създателите ѝ, вече е успешно тествана.


батерия RMIT


Следващата стъпка ще бъде създаването на прототип с необходимия капацитет за битови и търговски потребители. Например различни видове електрически превозни средства, включително масови електромобили и изискващи много енергия складови мотокари.

Партньор на RMIT в този проект ще бъде италианският международен доставчик на автомобилни компоненти Eldor Corp. Според водещия изследовател на RMIT, професор Джон Андрюс, целта на сътрудничеството е „да мащабира системата от ватове до киловати и евентуално до мегавати“.

Батерията RMIT работи като водородна горивна клетка. Тя използва въглероден електрод като склад за водород, отделен от водата. По време на зареждане въглеродът в електрода се свързва с протони, образувани при разделянето на водата с помощта на електрони от източника на енергия.


батерии


При процеса протоните се освобождават от въглеродния електрод и преминават през мембраната, за да се комбинират с кислорода във въздуха. При превръщането им във вода се генерира и енергия.

Както се отбелязва, за функционирането на "протонната батерия" не е необходимо водородният газ да се съхранява под високо налягане и след това да се разделя на молекули в горивни клетки, което значително намалява разходите.

По отношение на енергийната ефективност и плътността на съхранение на енергия, тази иновационна батерия вече е сравнима с литиево-йонните батерии на пазара и е много по-екологична. Друг плюс на такъв блок е, че той е потенциално способен на ултра-бързо зареждане. Но най-важното е, че литий, кобалт и ванадий не са необходими за производството на "протонната батерия", а всички нейни компоненти могат да бъдат "подмладени", използвани повторно или рециклирани.


0 от 500
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нищо не разбрах! Това си е водородна клетка от друг вид. Проблемите с водородните автомобили си остават същите. Съхранението на този водород. Колкото е по-ниско налягането толкова по-голям обем трябва да има "резервоара"