IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тази Toyota Land Cruiser измина 7 км... на 30 метра под водата

За постигането на удивителния рекорд обаче оригиналният мотор бе заменен с нещо по-съвременно (ВИДЕО)

Солта е един от най-големите врагове на класическите автомобили. Самото пребиването близо до плажа може да причини щети по боята и рамата, което води до постепенно влошаване под формата на ръжда. Шофиране през солените води е едно от последните неща, които някой разумен човек би си помислил да направи.


Toyota


И все пак точно това стори наскоро екип от инженери, водолази и офроудъри, които обединиха усили, за да прекарат Toyota Land Cruiser от 1978 г., наречена „Mudcrab“ през пристанище Дарвин в Австралия. Вместо да премине през мост, всъдеходът прекоси разстоянието от 7 км по дъното на океана на дълбочина от близо 30 метра.

Самата Toyota Land Cruiser е впечатляваща кола, но дори част от екипа беше повече от скептичен, че опитът ще бъде успешен. Ако се чудите как двигател с вътрешно горене изобщо е функционирал дълбоко под вода, отговорът е: „Не е!“, а причината е, че автомобилът беше задвижван от специален водоустойчив електрически мотор.

За да се запази теглото на колата, всяка гума беше напълнена със 150 л вода. Колкото и умопомрачително да звучи постижението, това не е първият подобен опит. Група водолази и шофьори се опитаха да прекосят дъното на пристанището през 1983 г. в Land Cruiser със специално запечатан двигател с вътрешно горене. Опитът обаче приключи, след като някои от тези печати се разхерметизираха.



Този път екипът не трябваше да се притеснява за запечатването на двигател с вътрешно горене на 30 метра под водата. Трябваше да се тревожат за акулите и соленоводните крокодили. Освен това превозното средство от време на време засядаше в тинестото дъно на океана и се издигаше със специални шамандури, които бяха закачени към него.

Цялото пътуване отне около 12 часа, два от които бяха изразходвани за повдигане над подводен газопровод. В крайна сметка налягането на дълбоката вода беше толкова голямо, че екипът трябваше да сменя шофьори на всеки 15 минути. Въпреки това в 21 ч местно време „Калният рак“, както беше наречен автомобила, излезе от водата победоносно.


.

0 от 500