Ден преди премиерата на новото поколение на Toyota Land Cruiser Prado японското издание BestCarWeb разкри двигателите, с които ще бъде оборудван модела. За него са предвидени бензинови и дизелови мотори, както и хибриден агрегат с мощност 371 к.с.
Според информацията, базовата версия на Prado ще бъде оборудвана с 2,7-литров мотор с 4 цилиндъра – същият, който се поставя и на сегашното поколение на всъдехода. Негова алтернатива ще бъде 4-цилиндров дизел с работен обем 2,8 литра, като и двата двигателя ще бъдат по-мощни и по-икономични.
Новото Prado няма да се предлага с 6-цилиндров двигател, като най-скъпата модификация ще бъде хибридна. В нейната основа е 2,4-литровият бензинов агрегат, подпомаган от електромотор, който ще задвижва задната ос. Съвкупната мощност на системата е 371 к.с., като се твърди, че ДВГ може да развие 279 к.с.
Всички варианти ще бъдат оборудвани с 6-степенна автоматична скоростна кутия, а не с 10-степенна, както е при Land Cruiser 300. Системата за задвижване на четирите колела е стандартна, като всъдеходът е изграден на платформата на Lexus GX, който вече е на пазара. Размерите на двата автомобила - Land Cruiser Prado и GX, ще бъдат идентични, като междуосието от 2850 мм е еднакво. Моделът на Toyota обаче е с 50 мм по-къс – 4900 мм, а пътният просвет ще е 225 мм.
Премиерата на новото поколение на Land Cruiser Prado ще се състои на 2 август, а продажбите в Япония ще стартират през ноември. Цените на всъдехода за вътрешния пазар ще варират между 4 и 7 млн йени (49 990 – 87 360 лева).