Скоростта, с която електрическите превозни средства на Hyundai Group действително могат да се зареждат, когато са включени в електрическата мрежа у дома, е в основата на на заведен колективен иск срещу корейския производител. Това е и първият подобен случай в историята, съобщават InsideEVs.
Ищците твърдят, че заради дефект в порта на щепсела той прегрява, докато превозното средство изпълнява ниво 2 на зареждане, което драматично забавя скоростта на рекуперация на енергия. Делото, заведено в Окръжния съд на Калифорния, цитира жалби на собственици, както и видеоклипове, показващи неспособността на Hyundai Group да се справи с проблема.
Собствениците на засегнатите модели - Hyundai Ioniq 5, 6, Genesis GV60 и Kia EV, настояват за обезщетение. Те посочват, че от Hyundai са посочили време за домашно зареждане от ниво 2 между пет и седем часа, но всъщност процесът продължава много по-дълго. Ищците твърдят, че това е резултат от прегряване на щепсела, като това удължава времето или прави невъзможно зареждането.
В заведения срещу корейския производител иск се посочва, че в някои случаи щепселът за зареждане може да прегрее само за 30 минути, оставяйки собствениците с малък обхват за ежедневно шофиране. Посочва се, че в някои случаи зареждането прекъсва на всеки 2-3 минути, след което продължава, както и че опитите на Hyundai да разреши проблема се състои в съвет за поставяне на лейкопласт, благодарение на който прегряването намалява, но времето за пълно зареждане се увеличава до повече от 10 часа.
„Hyundai, Kia и Genesis не само продължават да продават превозни средства, които очевидно не са в състояние да работят според обявеното от производителя, но направиха и корекция на софтуера, която значително повишава цените на такксите, заплащани от собствениците“, категорични са от Hagens Berman – адвокатската кантора, която представлява ищците.