IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици на електромобили заведоха групов иск срещу производителя

Щепселите на Hyundai Ioniq 5, 6, Genesis GV60 и Kia EV прегряват и бавят зареждането

Скоростта, с която електрическите превозни средства на Hyundai Group действително могат да се зареждат, когато са включени в електрическата мрежа у дома, е в основата на на заведен колективен иск срещу корейския производител. Това е и първият подобен случай в историята, съобщават InsideEVs.


Hyundai


Ищците твърдят, че заради дефект в порта на щепсела той прегрява, докато превозното средство изпълнява ниво 2 на зареждане, което драматично забавя скоростта на рекуперация на енергия. Делото, заведено в Окръжния съд на Калифорния, цитира жалби на собственици, както и видеоклипове, показващи неспособността на Hyundai Group да се справи с проблема.

Собствениците на засегнатите модели - Hyundai Ioniq 5, 6, Genesis GV60 и Kia EV, настояват за обезщетение. Те посочват, че от Hyundai са посочили време за домашно зареждане от ниво 2 между пет и седем часа, но всъщност процесът продължава много по-дълго. Ищците твърдят, че това е резултат от прегряване на щепсела, като това удължава времето или прави невъзможно зареждането.


Hyunda


В заведения срещу корейския производител иск се посочва, че в някои случаи щепселът за зареждане може да прегрее само за 30 минути, оставяйки собствениците с малък обхват за ежедневно шофиране. Посочва се, че в някои случаи зареждането прекъсва на всеки 2-3 минути, след което продължава, както и че опитите на Hyundai да разреши проблема се състои в съвет за поставяне на лейкопласт, благодарение на който прегряването намалява, но времето за пълно зареждане се увеличава до повече от 10 часа.

„Hyundai, Kia и Genesis не само продължават да продават превозни средства, които очевидно не са в състояние да работят според обявеното от производителя, но направиха и корекция на софтуера, която значително повишава цените на такксите, заплащани от собствениците“, категорични са от Hagens Berman – адвокатската кантора, която представлява ищците.


0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Заимов ( преди 1 година )
    Автора да се върне в училище и да се научи на правопис.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Баварец ( преди 1 година )
    Петьо(списвачът), приятелче, мисля си, че нямаш друга работа и търсиш да преведеш с Гугъл статийки СРЕЩУ електромобилността, а?Автомобилите с ДВГ преди 100 години са нямали бензиностанции, в Америка и Европа са пренасяли бензин във варели с влакове, като пак са намерили варианти. Е, днес електромобилността е като ДВГ преди 100-120 години и ако мрънкаме за всяко нещо, а навън е 45С в райони, в които трябва да е 30-35 докъде ще стигнем Петьо? Какво ще оставим на децата си? Помийна яма? Петьо??? ...
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Не разбрах сега кой народ се вози безплатно на електрическа Шкода в Караджалово? Кметя и секретарката му, на всяко домакинство са дали да ползва Шкода или вместо автобус, са пуснали линии с Шкоди до местните градчета? Моля, обясни на добър български, за да разберем останалите. Ясно, че си в Норвегия/Швеция или нейде си в електрическия рай и бързаш към обществената колонка, за да се насладиш на компанията на електически прекрасни хора, но дай един разбираем коментар за нас, дето сме в пушеци...
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Тва с хапчетата се изтърка като обувки на естраден певец. Разходи се до паркове като ФЕЦ Караджалово и не дрънкай глупости. Сега, вярно че горивото е скъпо, но и на тва му се вижда края. Там автопарка са Enyaq Electric и народа се вози напълно безплатно.
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    до #6 ( преди 1 година )
    Пий си хаповете и не дрънкай глупости! Погледни потреблението на двете споменати от теб държави, виж колко ние произвеждаме и ще разбереш каква огромна глупост си изръсил. Тази година ни се наложи да внасяме ел.енергия. Май си я пропуснал тази новина, както си пропуснал, че дватаблока на Козлодуй скоро ще ги спрат, защото американците ще ни доставят гориво, а от там слдва, че руснаците повече няма да обслужват централата и да и дават сертификати. Мариците и тях ги гласят. Скоро ток няма да има.
  • #6
    7 rate up comment 18 rate down comment
    До #4 ( преди 1 година )
    Пейзане , ти в Анадола ли живееш ? България е традиционен износител на енергия и освен собственото си потребление можем да захраним , и Сърбия , и Гърция , взети заедно ! Най-хубавото на електрификацията е , че няма да разчитаме на мужици , чаршафи , и други изостанали !
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    че тя българия не е автомобилен пазар за производителите
  • #4
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Пейзан ( преди 1 година )
    Ако пресметнете общата мощност на автомобилите с ДВГ ще установите, че държавата ни няма капацитет нито да произведе тази Ел. енергия, нито мрежа да я достави за зареждане на Ел. коли със същата обща мощност. Та за каква електрификация иде реч?
  • #3
    8 rate up comment 13 rate down comment
    До #1 ( преди 1 година )
    Всички бързат да настигнат Тесла , щото проспаха поне десетилетие ! Та такива неща ..,.
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Някъде по веригата има съпротивление. Вероятно са спестили от материала. Кабелите за такава цел трябва да са медни и със доста голямо сечение за вървят свободно електроните.