fallback

Електрически скутери застрашават не само живота на хората, но и прехода към EV

Смъртоносните инциденти с батерии на тротинетките се увеличават (ВИДЕО)

Много популярните напоследък електрически скутери застрашават не само живота на хората, но и прехода към електрическа мобилност. До този извод стигнаха американски експерти, които посочиха и основния проблем на тези превозни средства – литиево-йонните им батерии.

В един от най-големите градове на планетата – Ню Йорк, само за първите 6 месеца на годината има 13 смърти случаи, причинени от избухване на батерия на електрическа тротинетка. Това вече е над два пъти повече от смъртните случаи (шест), отчетени през цялата 2022 г.

Самите пожари, причинени от тези батерии, са уникални. Вместо бавно тлеене след запалване, което нараства за няколко минути, нещата се развиват много бързо и за по-малко от 60 секунди се стига до експлозия. Така хората наоколо нямат почти никакво време за реакция.

Последният такъм случай е в магазин за електрически велосипеди, където избухва пожар, а последвалият го взрив убива четирима души, намиращи се в апартамент над магазина. Разследването показва, че собственикът е нарушил повечето правила относно броя на устройство, тяхното съхраняване и начина, по който се зареждани.

„Това не е нещо, което сме виждали при пожари в миналото. Огънят се разпространява за секунди с поразителна скорост, сякаш има газ“, коментира шефът на пожарната служба на Ню Йорк – Даниел Флин.

Истинският проблем в случая е липсата на регулация, категорични са експерти. Няма утвърдени стандарти и това позволява създаването на нестабилни батерии, които са по-податливи на външно влияние и това ги превръща в заплаха за хората. Затова и се препоръчва никога батерията да не се оставя на зарядно, след като е пълна. Освен това трябва да се спазват и всички препоръки на производителя.

Опасенията са, че подобни трагични случаи увеличават натиска за забрана на електрическите скутери, както и на други подобни превозни средства. А това означава спиране на развитието на технология на батериите им, което може да постави под сериозна въпросителна преминаването към електрическа мобилност.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    отстояния и бензиностанции те под блоковете ги правят които са санирани с пожароопасни материали но на кой му пука той филма опенхаймер не излиза случайно по кината
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да се ползват литиево йонни батерии само извън жилищни сгради беше най-големия виц който някога съм чувал! Достатъчно е да се забранят за използване някои видове пожароопасни батерии. Точно както hyundai и general motors смениха за собственна сметка батериите на всички произведени електромобили, които им бяха доставени от LG. Съвсем отделен е въпроса, че техните електромобили се палеха като фойерверки и за месец изгоряха повече отколкото Тесли за всички времена, а Тесла също ползва LG батерии
  • #1
    Лудория ( преди 1 година )
    Е, чак пък да спре технологията. По-скоро трябва да се регулират съхранението, зареждането и да се продават само сертифицирани батерии. А не всеки сам да си пипа и да си прави експерименти, за които да плащат други хора. Както има правила къде да се направи бензиностанция - има отстояния, има противопожарни регулации и така може да се направи за магазини/сервизи за електроавтомобили и елекрически превозни средства - далеч от жилищни сгради и готово.
fallback
Последни