fallback

Електрически скутери застрашават не само живота на хората, но и прехода към EV

Смъртоносните инциденти с батерии на тротинетките се увеличават (ВИДЕО)

Много популярните напоследък електрически скутери застрашават не само живота на хората, но и прехода към електрическа мобилност. До този извод стигнаха американски експерти, които посочиха и основния проблем на тези превозни средства – литиево-йонните им батерии.

В един от най-големите градове на планетата – Ню Йорк, само за първите 6 месеца на годината има 13 смърти случаи, причинени от избухване на батерия на електрическа тротинетка. Това вече е над два пъти повече от смъртните случаи (шест), отчетени през цялата 2022 г.

Самите пожари, причинени от тези батерии, са уникални. Вместо бавно тлеене след запалване, което нараства за няколко минути, нещата се развиват много бързо и за по-малко от 60 секунди се стига до експлозия. Така хората наоколо нямат почти никакво време за реакция.

Последният такъм случай е в магазин за електрически велосипеди, където избухва пожар, а последвалият го взрив убива четирима души, намиращи се в апартамент над магазина. Разследването показва, че собственикът е нарушил повечето правила относно броя на устройство, тяхното съхраняване и начина, по който се зареждани.

„Това не е нещо, което сме виждали при пожари в миналото. Огънят се разпространява за секунди с поразителна скорост, сякаш има газ“, коментира шефът на пожарната служба на Ню Йорк – Даниел Флин.

Истинският проблем в случая е липсата на регулация, категорични са експерти. Няма утвърдени стандарти и това позволява създаването на нестабилни батерии, които са по-податливи на външно влияние и това ги превръща в заплаха за хората. Затова и се препоръчва никога батерията да не се оставя на зарядно, след като е пълна. Освен това трябва да се спазват и всички препоръки на производителя.

Опасенията са, че подобни трагични случаи увеличават натиска за забрана на електрическите скутери, както и на други подобни превозни средства. А това означава спиране на развитието на технология на батериите им, което може да постави под сериозна въпросителна преминаването към електрическа мобилност.

fallback
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    Батерията в лаптопа ти е същата по размер като на Тесла модел s и с почти същата мощност и ампери. При винтовете са същите по размер но с много по-голяма мощност и капацитет. Така че не ми излизай с този номер и този мит! Ли ти е военната батерия си е литиево-йонна батерия и дори запалването на батерията на слушалка, която се пъха в ухото, може да предизвика пожар, който да ти унищожи дома! Всяка една батерия ще се запали, ако продължиш да я зареждаш след достигане на 4,2 волта.
  • #12
    Пропов ( преди 1 година )
    Myth Buster колко голяма е батерията на носимо електронно устройство, колко голяма е на ел.мобила. Волтове, ампери вътре. Можел ли да осъзнаеш разликата и сутветно произтичащата опасност?
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 9. Благодаря че ме замести и разби мита колко са опасни литиево-йонните батерии, което според антиелектриците трябва да бъдат забранени като опасни за живота, защото могат да се взривят и да ги запалят и не трябва да бъдат допускани до паркингите на жилищни сгради, Но в същото време са оставили по една такава батерия до главата на детето си докато спи и я зареждат всяка нощ, като в стаята само оставили също така лаптоп и таблет плюс някоя и друга играчка с литиево-йонна батерия.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическия скутер е средство което е наистина зелено, както и велосипеда както и ходенето пеша. Личната мобилност трябва да се развива и насърчава, а не да се ограничава, реално всеки който слиза от колата си каквато и да е тя прави услуга и на останлите шофьори и на планетата!
  • #9
    до #7 ( преди 1 година )
    А телефони с литиева батерия ползваш от 20 години сигурно, и си ги зареждаш вечер нали? Откажи се от телефона първо, че ще избухне!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Избухват щото са некачествени и нямат защити от презареждане и прегряване. Все още няма изработени регламенти и някой китайски производители имат опасни батерии. И в случая пожара вероятно ръгва от 1 колело, но понеже са съхранявали стотици на едно място и в впоследствие и те се запалват и избухват. Не са спазили никакви мерки за безопасност, това е проблема.
  • #7
    Попа ( преди 1 година )
    За прости хора като мене има и просто решение, не само, че няма никога да си дам парите за превозно средство на ток, ами и ще гледам към всички, дето дават пари колкото за читав Голф за тротинетка или колело, и викат че пестят, както гледам към "ЕМИЛИ ТРОТИНЕТКАТА"
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пропов, ти някога би ли вкарал в дома си да зареждаш литиево-йонна батерия? Би ли рискувал да се взриви и да унищожи домът ти и да те убие? Нали знаеш, че никога не трябва да казваш никога?
  • #5
    Пропов ( преди 1 година )
    Пак гори цял кораб с ел. коли. Тортинетки избухват и убиват хора. Тесли убиват хора с т. нар. автопилот и с избухващи батерии също. А сега като ни залеят и китаиските евтинджос ел. мобили и ще трябва да си ходим с некролозите в джоба. Лошото е че и у дома могат да те убият. На ви сега революция.
  • #4
    PLAID ( преди 1 година )
    Стандартните литиеви клетки без защита и читав BMS (battery management system) в евтините китайчета могат да думнат заради влага. С влагата трябва да се внимава. Негорими и незапалими литиеви клетки има в Model Y 2023. Това са LFP (литиево-железофосфатни LiFePo4) батерии - най-безопасните на пазара, които могат да се зареждат всеки път до 100% без намаляване на живота им.
fallback
Последни