IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Париж ще забраняват електрическите скутери

През 2021 г. в страната 24 души са загубили живота си при инциденти

Градските власти в Париж обмислят да забранят използването на електрическите скутери и то скоро. Френската столица беше един от първите европейски градове, превзет от този вид мобилност и от екзотика постепенно се превърна в армия от пътуващи всеки ден хора.

 

oQ0eLtd1Cuw

 

В Париж има около 15 000 скутера, които принадлежат на три компании за споделяне - Lime, Dott и Tier. Сега, както информира Ройтерс, и трите може да не получат подновяване на лицензите си, които изтичат през февруари 2023 г. Решението ще бъде взето от кметицата Ан Идалго и градския съвет през следващите седмици.

В предстоящото решение става въпрос за безопасност, но не само. „По отношение на безопасността и споделянето на обществени пространства става трудно да се върви напред по този път“, обясни общинският съветник Дейвид Белиард, член на Френската зелена партия и ръководител на транспортния сектор на града.

 

esordio-dott-a-parigi

 

Увеличават се и катастрофите. През 2021 г. 24 души са загубили живота си при инциденти със скутери в страната. Един човек загина в Париж, където през първите 8 месеца на 2022 г. са регистрирани 337 катастрофи. Миналата година за същия период са били не повече от 247 (+36.5%).

Споделянето на скутери чрез използване на приложения в Париж беше разрешено през 2018 г. След това от обичайно транспортно средство, скутерите буквално станаха градски феномен. До такава степен, че през 2020-а градът реши да намали лицензите за работа с тези превозни средства в сектора за споделяне на три, подписвайки тригодишни договори.

 

obbligo-di-casco-per-i-conducenti

 

През последните години се работи върху все по-строги правила по отношение на безопасността, например чрез ограничаване на използването на скутери само за възрастни и забрана на транспортирането на втори човек на борда. Беше въведено и задължението за носене на каска. Но явно това не е достатъчно.

Компаниите за споделяне казват, че са готови да си сътрудничат за още по-строго законодателство. „Ако Париж приеме нашите предложения, ще стане градът с най-строгите правила в света за използването на скутери“, каза Гаранс Лефевр, директор по комуникациите в Lime. Сега се чака решението на кмета.

 

 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Борис Бонев ще им спретне един пеЕеераски протест сега ... Още повече паветата на Шан-з-Елизе са толкова криви... трябва да подаде оставка тоя кмет на Париж!!! Госпожа Бонева кмет на Париж!!!
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами да направи, както е в Германия. Тротинетките са регистрирани, като мотопед с регистрационен номер отзад и се води превозно средство за което важат законите и правилата за всяко МПС с изключение, че може да се кара и на места за пешеходци и вело алеи. По този начин разни хлапета нямат право да ги карат, а само лица над 16 г с книжка кат. М. Това е за повечето тротинетки. Има и такива, които са малки слаби и не развиват голяма скорост повече от 20 км/ч. Те могат да се карат от всички.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    емили с тротинетката не харесва това :D
  • #4
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Al ( преди 1 година )
    Трябва да се забранят навсякъде... Завинаги!
  • #3
    7 rate up comment 14 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    Париж е голям за ел тротинетка но в градове като Пловдив, Варна, Ст. Загора и Бургас па даже и София, ел. тротинетката е идеалното превозно средство.
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    То и при нас има правила и закони, ама никой не ги спазва и не ги контролира и затова постоянно се разправям с разни вeлопедaли и трoтинeткопeдaли, дето ми карат по тротоара и по пешеходни пътеки и пространства...Нищо против тях, трябва да има повече екологични превозни средства, ама не за сметка на здравето на костната система на пешеходците...
  • #1
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно мъдро решение от иначе некадърната кметица