fallback

Tesla лъжела за пробега на колите си от години

Лично Илон Мъск наредил да се инсталира подвеждащ алгоритъм, твърди разследване на Reuters

Tesla от години е лъгала за обхвата на своите електромобили, твърди разследване на агенция Reuters. Компанията на Илон Мъск е използвала специален софтуер, който нарочно да дава прекалено оптимистични оценки за пробега на клиентите при пълна батерия, и дори е създала цял отдел, който да неутрализира оплакванията от твърде малкия обхват. Разкритията идват, след като веднъж вече щатската агенция за опазване на околната среда ЕРА принуди компанията да промени данните за пробега в рекламните си брошури.                    По информация на Reuters, през миналото лято Tesla е създала специален екип в Невада с единствената задача да отхвърля исковете на клиенти, смятащи, че ниският обхват на автомобилите им се дължи на повреда. Операторите били инструктирани да проведат дистанционен диагностичен тест на автомобила и да уведомят клиентите, че колите им не се нуждаят от сервизно обслужване и че всичко с батерията е наред. Освен това им било казано, ако диагностиката установи друг проблем в колата, да не уведомяват за това собствениците. Към края на 2022 екипът дори напълно спрял да прави диагностични тестове, а само заблуждават клиентите, че ги е провел.                    В основата на проблема според Reuters е алгоритъм, специално създаден да показва на собствениците твърде оптимистичен показател за обхвата при заредена батерия. Агенцията твърди, че нареждането за това дошло лично от Илон Мъск.

ЕРА веднъж вече взе мерки срещу заблуждаващите показатели, като нареди на Tesla да коригира обещавания в рекламите пробег средно с 3% за цялата гама, и с 5.15% за Tesla Model Y Long Range. Reuters припомня и едно проучване на потребителския сайт Edmunds, според което от всички електромобили, представени на американския пазар, Tesla е с най-голяма вероятност да не покрие обещавания пробег с едно зареждане.         

 

fallback
  • #13
    Гост ( преди 1 година )
    Предложи на Тесла допълнителния модул,да им излязат сметките.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Обаче toyota има един основен проблем. На нея също и липсва качеството на toyota от преди 10 години е вече дори и най-заблудените фенове започват да го виждат. Нещо ще кажеш ли за качествата, пробегът, ефективността и скоростта на зареждане на електромобилите на toyota, щом мислиш че Тесла била тръгнала да гони toyota И никога няма да я настигне? Аз не съм чул от Тесла да говорят че ще стигат toyota. Ти чувал ли си? Но пък тоя те обясняват как ще стигат Тесла. Поне за това чул ли си?
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе каскет, toyota да не би да не лъже с 0,5 л на 100? След като ДВГ производителите са направили тестовете за разходът така че да могат да лъжат клиентите си, щеше да е глупаво от страна на Тесла да не се възползва. Както винаги си сложил капаците и не виждаш настрани от toyota, като вярваш на всяка една лъжа, която ти казва. Аз може да харесвам Тесла, но самият аз ви казвам какво точно ви лъже Илон и Тесла. Имат технологии, ефективни и надеждни са, но им липсва качеството на toyota от преди.
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ето затова Тесла никога няма да настигне Тойота - защото с измами на дребно не може да се просперира, въпреки че в днешното време на масово зомбиране това е все по-възможно. Но, както е казал Линкълн - можеш да лъжеш всички за кратко време, или малко хора за дълго време, но не можеш да излъжеш всички за дълго време.
  • #9
    Ффф ( преди 1 година )
    Това пък всеки го знае. Като разхода на бензин - 500 к.с. Разход 6/100 ха ха.В Интернет е пълно с видео тестове . Тесла с 500 к.с. Има разхода на ID3 с 200 кс , Модел У има разхода на Мерцедес EQA EQB EQC, само дето има 200 кс повече . Това е съвсем простата причина защо хората купуват Тесла. Поне аз заради това купих пука ми, че няма Хейд Ъп дисплей
  • #8
    до 3 ( преди 1 година )
    на фанатизираните идЕоти вече и Ройтерс им е недостоверно. Само Твиттер важи, а?
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    А както винаги в статията са "забравили" да напишат най-важното. Според софтуера пробегът е преувеличен при 100% заредена батерия, като показва възможно най-оптимистичния сценарий, а докато стигне до 50% вече показва колко наистина ще ти остане, ако продължаваш със същия разход на енергия. Но най-важното е, че софтуерът на Тесла е един от малкото, които ако им зададеш маршрут, ти показват точно с колко процента батерия ще стигнеш до всяка една зарядна станция и до крайната точка спрямо условия.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това ви го повтарям пред всяка една класация в реални условия, които показват че притесняват има най-голямо разминаване и минава само 70 80% от обявения пробег. Но клиентите отдавна не се интересуват от това. Тях ги интересува, че в крайна сметка пробегът на Тесла е един от най-големите. Голяма работа ако някой производител ти обеща е 300 км пробег а в реалността изминеш 320. Хората си избират Тесла която обещава 550 км, а минава 450 в реалността закупена на почти същата цена.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Какъв е пробега зимата на -10 с насрещен вятър, ами 20-30% от заявения особено ако се кара над 120 и кола различна от Модел 3 и няколко други които са ефективни при високи скорости, те са толкова малко, че се броят на пръсти!
  • #4
    Гост ( преди 1 година )
    Всички производители на електрички лъжат, но някой лъжат повече.
fallback
Последни