fallback

Tesla лъжела за пробега на колите си от години

Лично Илон Мъск наредил да се инсталира подвеждащ алгоритъм, твърди разследване на Reuters

Tesla от години е лъгала за обхвата на своите електромобили, твърди разследване на агенция Reuters. Компанията на Илон Мъск е използвала специален софтуер, който нарочно да дава прекалено оптимистични оценки за пробега на клиентите при пълна батерия, и дори е създала цял отдел, който да неутрализира оплакванията от твърде малкия обхват. Разкритията идват, след като веднъж вече щатската агенция за опазване на околната среда ЕРА принуди компанията да промени данните за пробега в рекламните си брошури.                    По информация на Reuters, през миналото лято Tesla е създала специален екип в Невада с единствената задача да отхвърля исковете на клиенти, смятащи, че ниският обхват на автомобилите им се дължи на повреда. Операторите били инструктирани да проведат дистанционен диагностичен тест на автомобила и да уведомят клиентите, че колите им не се нуждаят от сервизно обслужване и че всичко с батерията е наред. Освен това им било казано, ако диагностиката установи друг проблем в колата, да не уведомяват за това собствениците. Към края на 2022 екипът дори напълно спрял да прави диагностични тестове, а само заблуждават клиентите, че ги е провел.                    В основата на проблема според Reuters е алгоритъм, специално създаден да показва на собствениците твърде оптимистичен показател за обхвата при заредена батерия. Агенцията твърди, че нареждането за това дошло лично от Илон Мъск.

ЕРА веднъж вече взе мерки срещу заблуждаващите показатели, като нареди на Tesla да коригира обещавания в рекламите пробег средно с 3% за цялата гама, и с 5.15% за Tesla Model Y Long Range. Reuters припомня и едно проучване на потребителския сайт Edmunds, според което от всички електромобили, представени на американския пазар, Tesla е с най-голяма вероятност да не покрие обещавания пробег с едно зареждане.         

 

fallback
  • #53
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха, значи със софтуерен ъпдейт свалили времето за 1000 км с 2-3 часа, обаче ти, гледайки Теслабьорн си убеден че проблемът им е хардуерен?? Ех, тесльо, тесльо..
  • #52
    MythBuster ( преди 1 година )
    Разлика в разхода почти няма, предвид по-топлото време на втория тест. Има само подобрения във времето и сега вместо пет часа по-бавно от Тесла, 1000 км се изминават само 2,5 -3 часа по-бавно от Тесла, която според тебе лъжела. Смяташ ли че на клиентите им пука за какво и колко лъже тесла, ако изминават 1000 километра за три часа по-бързо с по-малка сметка за ток? Колко пъти да ви повтарям, че за клиентите на Тесла това е по-важното отколкото лукса и определено правят компромис с качеството.
  • #51
    MythBuster ( преди 1 година )
    Лъжеш каскет. Изгледах двата нови клипа и единственото което научих, бяха още повече негативи към Тойота! Големия ПРЕразход на енергия идвал от опита да се охлади батерията, който на всичкото отгоре е НЕуспешен и батерията продължава да си загрява и не позволява бързо зареждане или бързо движение. Охладителната площ и или скоростта на охлаждащия флуид са толкова малки, че разликата между входящата и изходящата температура е 17 градуса, което ще е фатално за батериите в дългосрочен план!
  • #50
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Бьорн беше говорил с Тойота и те му го бяха обяснили, в някое от следващите видеа беше. След това ъпдейтнаха софтуера и махнаха тия 20%, промениха и ограниченията за бързо зареждане и т.н. Бьорн пак тества и резултатите бяха доста по-различни. Гледай по-късните видеа.
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак питам. Покажи доказателство за твърденията си? Защото в клипа се вижда обратното. Когато включи отоплението, мощността на зареждане пада и не се отчита в батерията. Тоест после няма как да бъде отчетено в онези 30квтч/100км, защото никока не да били отчитани като заредени в батерията! Погледни какво се случва в 8-мата минута!
  • #48
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Само че това което Тойотата показва е с включени около 20% за компенсиране на загубите по зареждане. Естествено тоя факт "случайно" ти е убягнал. Тойота, за разлика от Тесла, не лъжат клиентите си и не разчитат от армия от инфлуенсъри да им пробутват лъжите за истина.
  • #47
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сега погледнах какво съм писал в прословутите 30 и 31 мнение и видях че съм пропуснал да ти дам линка за toyota-та, а постоянно ти давам примери за него и те питам, но ти вероятно така и не си го намерил. Ето ти го: https://youtu.be/iLmIIe9N_aI
  • #46
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти изгледа ли клипа с toyota-та? Гледал си ама друг път. Toyota-та също отчита заредената в батерията енергия и това не зависи от зарядната станция. Забеляза ли че и toyota си подгрява с около 2 киловата по спомен салона, докато зарежда, но тази енергия не се отчита като заредена и после не влияе на пробега както при всеки друг електромобил. Тези 30 kWh са изразходени от батерията. Изгледай клипа! Ако има нещо неясно питай или ми докажи, че греша ако намериш доказателства за това?
  • #45
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, на луд се правиш ти - в коментар 30 и 31 сравняваш Тесла без загубите с Тойота със загубите и се опитваш да педставиш така направените грешни изводи като верни. Очевидно имаш нужда да ти се повтаря че Тесла са лъжци и данните от техните системи са лъжливи.
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    Правиш се на луд ли? Електромобилите отчитат и двете стойности. По едната плащаш изразходената енергия, а другата ти дава информация с колко енергия разполагаш за пътуването след загубите, налична в батерията. Колко пъти трябва да ти се повтори едно и също нещо за да го разбереш и защо го повтаряш след като всички са съгласни с тебе и никой не спори по този въпрос. Самият аз ти дадох линк как най-големият електрик според тебе който те лъже ти обяснява абсолютно същото, което твърдиш. Какво питаш
fallback
Последни