fallback

Tesla лъжела за пробега на колите си от години

Лично Илон Мъск наредил да се инсталира подвеждащ алгоритъм, твърди разследване на Reuters

Tesla от години е лъгала за обхвата на своите електромобили, твърди разследване на агенция Reuters. Компанията на Илон Мъск е използвала специален софтуер, който нарочно да дава прекалено оптимистични оценки за пробега на клиентите при пълна батерия, и дори е създала цял отдел, който да неутрализира оплакванията от твърде малкия обхват. Разкритията идват, след като веднъж вече щатската агенция за опазване на околната среда ЕРА принуди компанията да промени данните за пробега в рекламните си брошури.                    По информация на Reuters, през миналото лято Tesla е създала специален екип в Невада с единствената задача да отхвърля исковете на клиенти, смятащи, че ниският обхват на автомобилите им се дължи на повреда. Операторите били инструктирани да проведат дистанционен диагностичен тест на автомобила и да уведомят клиентите, че колите им не се нуждаят от сервизно обслужване и че всичко с батерията е наред. Освен това им било казано, ако диагностиката установи друг проблем в колата, да не уведомяват за това собствениците. Към края на 2022 екипът дори напълно спрял да прави диагностични тестове, а само заблуждават клиентите, че ги е провел.                    В основата на проблема според Reuters е алгоритъм, специално създаден да показва на собствениците твърде оптимистичен показател за обхвата при заредена батерия. Агенцията твърди, че нареждането за това дошло лично от Илон Мъск.

ЕРА веднъж вече взе мерки срещу заблуждаващите показатели, като нареди на Tesla да коригира обещавания в рекламите пробег средно с 3% за цялата гама, и с 5.15% за Tesla Model Y Long Range. Reuters припомня и едно проучване на потребителския сайт Edmunds, според което от всички електромобили, представени на американския пазар, Tesla е с най-голяма вероятност да не покрие обещавания пробег с едно зареждане.         

 

fallback
  • #43
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Подгревът е част от зареждането и трябва да се отчита като загуба. Ето ти още един клип където лъжците от Тесла отчитат 15 кВтч, а зарядното - 18.5 кВтч. 23% разлика. youtu.be/Ad2P39ij-Xw Само пълни баламурници могат да защитават лъжците Тесла.
  • #42
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Но в същото време, абсолютно всички марки когато ти дават колко киловатчаса на километър харчи, отчитат само консумацията от батерията, защото по време на движение друг източник на енергия няма. Като си нулираш разхода след зареждане, загубите по време на зареждане нямат абсолютно никакво значение.
  • #41
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Да не мислиш че зарядните на Тесла, точно както и всички останали зарядни и дори електромерът ти, не отчита енергията за подгрев и не си я плащаш? Само абсолютен наивник може да вярва в това. Плащаш си всички загуби в автомобила и дори онзи който наричаш лъжец е направил специално видео още преди три години къде загубите са най-големи https://youtu.be/iLmIIe9N_aI в клипа който си дал, няма разлика между зареденото в батерията и платеното, защото няма подгрев.
  • #40
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Точно така, Тесльо - Тесла ЛЪЖЕ за енергията която зарежда в батерията. Мери само енергията извлечена от батерията, и не отчита загубите по разреждане, зареждане, топлинен мениджмънт и преобразуване. Точно за това е и статията, точно затова е безсмислено да се сравняват данни от БМС на Тесла с външно измерени такива. Защо от същото видео Полстар не дава отклонение от заредените киловати, а Тесла дава? Защото Тесла ЛЪЖЕ, а Полстар - не!
  • #39
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Абе каскет, какво точно не разбра, че онзи бьорн прави тестове на абсолютно всякакви електромобили и тестовете се правят по абсолютно един и същ начин на абсолютно едни и същи зарядни станции. Разликата в клипа в който си дал е от това, че Тесла подгрява батерията за да и пести живота, като същевременно позволи много по-бързо зареждане, а енергията се заплаща, но очевидно не достига до батерията за да я отчете компютъра. Затова плащаш повече, отколкото е влязло в батерията!
  • #38
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    До 35: По-големият проблем е че цялата пропаганда на Тесла че били по-ефективни от останалите се опира на тия фалшиви данни. Ако разхода се мери по независим от Тесла начин, цялата по-велика ефективност на Тесла се оказва долна лъжа.
  • #37
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Ето ви тест на зарядно различно от Тесла, на който се оказва че Тесла Модел 3 показва 16.6% по-нисък разход от реалния и че практически ефективността на Модел 3 и Полстар 2 е еднаква, въпреки че зомбираните фенчета на Тесла постоянно повтарят колко по-ефективни били Тесла от всички останали: youtu.be/0vOlRYvEd4w
  • #36
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    До 30: Абе Тесльо, цитираш инфлуенсър с име Теслабьорн, който мери разход по компютъра на Тесла, и то под статия за измамите вградени в компютъра на Телса. Кой очакваш да ти се върже на безумията? Написал съм ти ясно: "едни и същи зарядни на фирма различна от Тесла".
  • #35
    РУК ( преди 9 месеца )
    Абе теслопитеци! Хората са доказали, че лъжат!Даже отдел "лъжа" си имат!Какво ми дрънкате с колко киловата какво си минава!?!Ако ще с 2 киловата да минават 100км, а всички останали с 25, щом твърдят, че минават 100км с 1 киловата, а са нужни два, пак е лъжа! Не го извъртайте другите с какво, колко! Въпроса е за тесла и лъжат ли! Лъжат!
  • #34
    анонимен ( преди 9 месеца )
    говорител на тесласкъпи последователи когато си купите бисквитка "Катеричка" катерички ли има вътре продължавайте да купувате и да ме благославяте
fallback
Последни