IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тайните на „Тъмната материя“ на Koenigsegg

Как работи задвижващата система на шведския суперхибрид Gemera (ВИДЕО)

Бутиковият шведски автомобилен производител Koenigsegg наскоро представи производствената версия на своя хиперавтомобил Gemera. Това е хибрид, задвижван от два налични двигателя с вътрешно горене, както и от един мощен електрически мотор, известен като „Тъмната материя“. Как е толкова малък и толкова мощен? Подробни подробности за устройството липсват с изключение на изказване от Кристиан фон Кьонигсег, основател на компанията.


Koenigsegg


Моторът, който изглежда обвит в ковани въглеродни влакна, тежи под 40 килограма. Kьонигсег твърди, че произвежда 800 конски сили. Това са около 600 киловата. Gemera работи на 800 волта и ще са необходими 750 ампера ток, за да генерира тази пикова стойност в kW. Това е страшно много ток. Шестфазният двигател в повечето случаи всъщност представлява два трифазни, работещи като един. Позволява по-ефективно разпределяне на по-висок ток, което избягва прекомерното натрупване на топлина.

Почти всички електрически двигатели в автомобилите работят с три фази. По-малко мощният електромотор „Quark“ на Koenigsegg е трифазен. Фазите са просто групи от навити медни намотки, които образуват електромагнитите в статора. Трифазният двигател може да има само три намотки или 33, зависи какво иска конструкторът. Шест до девет намотки са доста типични за автомобилния радиален поток.


Koenigsegg


При двигател с постоянен магнит и други видове три са минимумът, от които се нуждаете за практичен дизайн на двигателя. Добавянето на още фази не е задължително, за да има някакви големи предимства. В случая на Koenigseggs е вероятно наличието на шест фази ефективно да се превърне в два двигателя, които споделят една кутия. Без да виждаме вътрешността обаче, това е чиста спекулация. Виждали сме други шестфазни електрически двигатели в електромобили с висока мощност като Supervan на Ford с 1973 к.с.

Това, върху което можем да направим малко по-информирани спекулации, е частта от името „raxial flux“. Двигателите с радиален поток с постоянен магнит работят с помощта на статор с форма на поничка, който обгражда ротор от обърнати навън постоянни магнити. Почти всички електрически двигатели в електромобилите са машини с радиален поток, наречени така, защото статорът дърпа постоянния магнит ротационно, използвайки радиална сила.


Koenigsegg


Високоефективните електрически двигатели на Lucid работят по този начин. Повечето двигатели с аксиален поток също използват постоянни магнити, но намотките на статора в машината с аксиален поток обикновено са много по-различими. Повърхностите на бобината на статора са успоредни на най-голямата повърхност на постоянните магнити. Това позволява по-тънък, по-плосък електродвигател и потокът действа в аксиална посока, за разлика от радиална посока, откъдето идва и името. Компонентите на двигателя с аксиален поток са подредени като няколко палачинки.

Британската технологична компания YASA, която наскоро беше придобита от Mercedes, се счита за лидер в производството на машини с аксиален поток. Тя ги е доставяла на Koenigsegg в миналото. Може да се приеме, че моторът „raxial flux“ на Koenigsegg съчетава тези две концепции. Намотките на статора могат да бъдат нещо като U-образен тор. Роторът може да седи вътре в тези U-образни бобини, вероятно с набор от магнити, обърнати към високите страни на U и долната страна, за общо три комплекта магнити.



Вероятно обаче има и други по-добри начини. Кристиан фон Кьонигсег, цитиран от изданието Autoevolution, каза, че технологията се постига чрез вземане на двигател с аксиален поток и „увеличаване на диаметъра на ротора спрямо обема на статора и оптимизиране на OD (външния диаметър) на статора, за да може да приеме този допълнителен поток.“


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Фф ( преди 6 месеца )
    Един от двигателите на Тесла Плейд харчи същия ток като двигателя на ID3 разликата е в светлинни години.Също е от карбон един немски професор беше на гости в Ауто Мотор Спорт - каза, че въобще не може да си представи как го правят индустриално
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    До 10.За един професионалист е като детска игра да изчисли всичко по формули и налични данни.За един непрофесионалист е невъзможно да хване "грешките" и му се налага да търси информация в нета.Колко време ти отне да откриеш колко е наклона на Шипка?Колко време те гъргарихме с 30% наклон ?Колко време Дизела те будалка с времето за шофиране?Съжалих те и развалих гаргарата.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Нов бисер.Еластичност и "пружинен ефект"(каквото и да означава това) е едно и също.Съвсем се омота тлупи.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    До 9.Има го написано в архива с ник неканен гостенино.Последната държава,която ще премине на електромобили Бразилия коментари 6 и 9.Отлагат евро 7, коментар 35 неканенгостенино.
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    За Шипка се скъсахте от сметки, а аз ви гъбарках със седмици . Нарочно не ви казах къде са ви грешките и ви задълбавах още повече в сметки, като ви казвах само крайните резултати на които се подигравахте, докато не ви обясня как съм ги сметнал и след това гъбаркането от моя страна ставаше още по-яко, а от ваша секваше. Същото ще стане И като разбереш какво е отрицателна мощност след някоя и друга година като пораснеш. А ламарината нямаше еластичност а пружинен ефект, като всяка неръждавейка.
  • #9
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    цената на тока в Бразилия 2-3 цента,как се произвежда спирт. Това си го измислиш и никога не съм го казвал!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Еластичен колянов вал, отрицателна мощност, цената на тока в Бразилия 2-3 цента,как се произвежда спирт,еластична и твърда стомана.За Шипка те спукахме от гъбаркане.Дизела малко ли те гаргари с времето за шофиране на ТИР?Каквото и да ти подхвърлим и се хващаш като удавник за сламка и се мъчиш с т***пи примери, Уикипедия и ютуб да ни обориш.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    И това са ви грешките в един единствен пример който самите вие сте дали, независимо дали пишеш сам или с теб цяла група със сходен интелект. Някой от всичките ти никове поне призна ли си поне една грешка? Не разбира се. Аз само тази година и само тук съм си признал с грешката за модула на еластичност и коефициентът на еластичност поне 10 пъти, което не те спира да обясняваш, че някога преди 4 години в някакъв друг сайт съм сгрешил нещо и съм си го признал. Ами човек съм, греша, пия вода и пикая!
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Коя грешка Не съм си признал? Дай пример? Вие поле за едно от всичките перпето mobile-та признахте ли си че грешите след като ви доказах многократно? Нали и ти смяташе че проходът Шипка има 30% наклон? Нали при такъв наклон автомобилът на турбо изкарваше на колелата 60 kW при консумирани 45 и ти самия го сметна? Нали за изкачване и спускане на Шипка с 30 километра час, баничарката на турбо щеше да има по-голям среден разход отколкото за изминаване на същото разстояние по магистралата със 150 км
  • #5
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Ти ли бе?Да си признаеш грешка?