Това, че големите петролни компании не гледат с добро око на електромобилите, едва ли е изненада. Като цяло те спазваха коректния тон и само от време на време публикуваха изследвания, чиято цел беше да подчертаят предимствата на автомобилите с ДВГ.
Сега обаче нещата явно се променян и Mobil Oil, която е част от гиганта ExxonMobil, реши да започне сериозна атака. При това не със съобщение до медиите, а директно в видео, публикувано в Youtube. Това бе последвано от телевизионни реклами, реклами във вестници и билбордове, поставени в градовете на САЩ.
Видеото е дълго 2 минути, като показва хора, заобиколени и свързани с електрически кабели, напомняйки за атмосфера от филма „Матрицата“. Всяко действие, дори и най-простото, става практически невъзможно. Нишки, които се преплитат и които обвързват движенията. Накратко - те ограничават ежедневието.
„Животът е прекалено свързан, твърде програмиран. Прекъснете връзката и преоткрийте радостта от пътя заради любовта към шофирането“, гласи фразата в края на рекламата, показваща усмивката, която озарява лицето на шофьора, решил да се освободи от кабелите и да седне зад волана на голям пикап, който е символът на моторизирана Америка.
Факт е, че във видеото не се споменават електрически коли, споменава се само новото синтетично масло Mobil. Посланието обаче е ясно – отървете се от моделите, захранвани с кабели, тъй като те ви правят твърде зависими.
Самото послание е подкрепено с изследване на петролния гигант, според което повече от половината американци вярват, че някои от най-хубавите моменти в живота се случват в колата - от тръпката от получаването на шофьорска книжка, до семейни излети и до звуците на музиката, звучаща на дълъг път.
Въпросите, които изникват след посланието на Mobil, е „Започва ли нова война? И „Защо петролните компании чакаха досега?“ Те вероятно се надяваха, че електромобилите никога няма да се наложат и стратегията им беше да ги игнорират напълно. Факт е, че това може да е само първата стъпка от анти-EV кампания, стартирана от петролните гиганти.