fallback

Toyota готви нова революция при хибридите

Следващата GR86 ще получи 3-цилиндров турбодвигател и електромотор

Много големи автомобилни производители преминават към производство на 100% електрически автомобили в рамките на следващото десетилетие. Toyota, поне за момента, се движи по-бавно. Японците имат един електромобил в гамата си - bZ4x (и неговия аналог на Lexus - RZ450e), като продължават да вярват, че хибридите са по-добро решение в борбата с вредните емисии, отколкото изцяло електрическите превозни средства.

В момента почти всеки модел на Toyota се предлага и в хибриден вариант, като това се отнася дори за новия пикап Tacoma. Сега обаче компанията се насочва към електрифициране на спортните си модели - GR86 и GR Supra, които са оборудвани с конвенционални ДВГ.

По информация на изданието Bestcarweb, компанията ще предложи напълно нова GR86, като основните промени предвиждат преминаване на изцяло нова платформа и електрифицирано задвижване. За целта Toyota ще се откаже от използвания в момента 4-цилиндров боксер на Subarк и ще заложи на хибридната система на GR Corolla, в чиято онова е 1,6-литров турбомотор.

При GR Corolla двигателят развива 300 к.с., но при новата GR86 мощността му ще бъде намалена до 272 к.с. Добавянето на електромотор обаче ще позволи хибридната система на спортната кола да развива около 320-330 к.с.

Шасито на бъдещия модел също ще бъде собствена разработка, тоест в него няма да участва Subaru. Целта на инженерите на Toyota е постигане на максимално ниско тегло По всяка вероятност всички тези технологии няма да бъдат достъпни за новото Subaru BRZ, което означава и край на сътрудничеството между двете марки при спортните коли.

fallback
  • #16
    До 13 ( преди 1 година )
    Ами не разбирам, обясни ми го като учителка на първокласник. Какво общо с автомобилната индустрия има факта че toyota били лидер в производството на водородни автомобили а volkswagen били лидер в производството на наденички сред автомобилните производители? Водородните автомобили се разработват от преди да съществува Тесла. Правителствата са отпуснали милиарди субсидии. Къде са резултатите? Къде са резултатите от милионите патенти които притежават toyota? Нали говорим за автомобили? Обясни ми?
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    "Патентите са само за да пречат на останалите да напредват!" Харесва ми тази анти-логика. Може би си някакво ново поколение Хипи, което е симпатично, но в обществото за твое или мое съжаление всеки,който е положил умствен,професионален труд, му се заплащат авторски права. Може би много хора предпочитат книгите да са безплатни, но как ще се издържат авторите,които полагат труд да ги напишат.
  • #14
    До 11 ( преди 1 година )
    За кога говориш? За днес или за преди 10-20 години? Защото си прав само за преди 10-20 години, но в момента не е така! Лежат на стари лаври и рекламни лозунги, но голяма част от моделите им напоследък са чужди автомобили със залепена емблема на toyota на тях. В Китай стигнаха до абсурда за всеки един продаден електромобил, да подаряват към него автомобил с ДВГ. А над 30% от продажбите им се към държавни структури осигурени чрез подкупи. Незаконни или законни наречени лобиране.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Само искам да те попитам - Ти функционално неграмотен ли си? Опитай се да отречеш. По въпросите,които имат връзка с моя отговор, поне приблизителна. Не, Тойота не е продала толкова водородни автомобили колко Тесла продава ел,мобили дори за половин ден, не за цял. Но това е лесно обяснимо и ако ти не го разбираш,значи следва да разговаря с някой с подобно на твоето ниво на разсъждение и информираност. Нито съм учителка в първите класове,за да ти обяснявам А и Б, нито имам желание. На такива к ...
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Но да се върнем на най-важното! Абсолютно прав си, toyota притежава най-много патенти в цял свят включително по отношение на батериите. Това на теория. Но на практика миналата година не успяха да намерят откъде да закупят от външен доставчик само 10 000 батерии за електромобили и постоянно се оплакват, че не им достигат батерии и затова предпочитат с батерията на един електромобил да направят 100 незареждаеми хибрида. Патентите са само за да пречат на останалите да напредват!
  • #11
    До 6 ( преди 1 година )
    А имаш ли представа колко иновации в производството са въвели Тойота,за да успеят да произвеждат едновременно най-здравите автомобили в света, при това на конглокентна цена. Това не пада от небето, трябват иновативни инженерни,логистични,технологични и управленски решения
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Хубави лозунги, но ще ги подкрепиш ли с някакви цифри? Например toyota за цялото си съществуване продавал ли е поне толкова водородни автомобили колкото електромобили Тесла продава за един ден? Toyota за цялото си съществуване е продала 20 милиона хибрида. В Китай само миналата година бяха продадени над 10 милиона електрически превозни средства, които се зареждат в контакта, а не са "незареждаем хибрид". Е колко да са продаваеми в световен мащаб тези хибриди прямо електромобилите.
  • #9
    До 6 ( преди 1 година )
    Да продължавам ли - при конвенционалните двигатели Тойота произвежда бензинови двигатели с най-висока термична ефективност над 40% съпоставима с КПД на дизелов двигател Нататък - Водородните задвижващи технологии, там Тойота и Хонда са пионери и иноватори и в момента Тойота предлага най-добрият водороден модел в света - Тойота Мирай. Така модерните в момента LED светлини първо са въведени в цялата автоиндустрия от Lexus.
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    За теб специално да ти обясня - Тойота са автомобилният производител с най-много иновации и патентни в цялата авто-индустрия. Това на хартия. Напрактика как стоят нещата - Тойота направи втората автомобилна революция след Дизел и Ото като успя да представи пазарен продукт с хибридна,ефективна, надеждна и на продаваемама цена хибридно задвижван автомобил още 90-те години,когато нито съществуваше Тесла, нито някой друг автопроизводител освен Хонда имаше представа как се произвежда ефективен хибри
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Най-слабите и нискотехнологични електромобили са Тойота, та даже и останалите японски без Нисан. За което си прав, си прав. Успокои ли се? Но хибридите са много по-голям фактор на пазара от ел.мобилите, при това са по-практични и подходящи за повече световни пазари. ДеФакто шефът на Тойота,когото уволниха госпподин Акио Тойода според мен е отговорен за това грандиозно изоставане на Тойота при модерните електроавтомобили. Той не случайно беше сменен от борда на директорите
fallback
Последни