fallback

Toyota готви нова революция при хибридите

Следващата GR86 ще получи 3-цилиндров турбодвигател и електромотор

Много големи автомобилни производители преминават към производство на 100% електрически автомобили в рамките на следващото десетилетие. Toyota, поне за момента, се движи по-бавно. Японците имат един електромобил в гамата си - bZ4x (и неговия аналог на Lexus - RZ450e), като продължават да вярват, че хибридите са по-добро решение в борбата с вредните емисии, отколкото изцяло електрическите превозни средства.

В момента почти всеки модел на Toyota се предлага и в хибриден вариант, като това се отнася дори за новия пикап Tacoma. Сега обаче компанията се насочва към електрифициране на спортните си модели - GR86 и GR Supra, които са оборудвани с конвенционални ДВГ.

По информация на изданието Bestcarweb, компанията ще предложи напълно нова GR86, като основните промени предвиждат преминаване на изцяло нова платформа и електрифицирано задвижване. За целта Toyota ще се откаже от използвания в момента 4-цилиндров боксер на Subarк и ще заложи на хибридната система на GR Corolla, в чиято онова е 1,6-литров турбомотор.

При GR Corolla двигателят развива 300 к.с., но при новата GR86 мощността му ще бъде намалена до 272 к.с. Добавянето на електромотор обаче ще позволи хибридната система на спортната кола да развива около 320-330 к.с.

Шасито на бъдещия модел също ще бъде собствена разработка, тоест в него няма да участва Subaru. Целта на инженерите на Toyota е постигане на максимално ниско тегло По всяка вероятност всички тези технологии няма да бъдат достъпни за новото Subaru BRZ, което означава и край на сътрудничеството между двете марки при спортните коли.

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Никоя фирма за батерии не може да си позволи да откаже поръчка точно на Тойота, защото тя е най-големият купувачи иклиент на батерии в автоиндустрията в света.До 25 - Казах ли ти,че си функционално неграмотен, това не е обида, ти четеш текст и не разбираш написаното,праскачаш цели думи и правиш грешни изводи.
  • #25
    До 20 ( преди 10 месеца )
    Ама ти в кой клас си? Тойота нападала екологичността на батериите. Точно обратното - Тойота навсякъде твърди,че осигурява рециклиране на батериите от хибридите си, които също са батерии,но по-малки от ел.мобилите. Няма такъв луд бизнесмен да си хвърля камъни по собствения бизнес. Къде ги четеш тези глупости? Второ - в бизнеса има догворни отношения и дългосрочни договори с гаранции и неустойки.
  • #24
    Ама вярно ли? ( преди 10 месеца )
    Това не е вярно. Тойота също предоставя голяма част от патентите си безплатно,вкл. водородни технологии. Ти си неинформиран. Но само преди три минути твърдишне му е виновен умният,който се е сетил и го е патентовал, за да нему го открадне някой от Тесла или БМВ примерно Виж сега БМВ си плащат за водородните технологии.
  • #23
    До 19 ( преди 10 месеца )
    А защо Тесла толкова години работиха на загуба? Дали не е защото са ми си изградиха зарядната инфраструктура и сега ще печелят от нея, вместо да мрънкат като toyota че нямало зарядна инфраструктура нито за водородни автомобили нито за електромобили затова ще продават бензинови измишльотини които на теория харчат половин литър на практика колкото останалите? Дали затова не лобират срещу евро 7 и удобният закон в САЩ, а се бият в гърдите че продават уж най-екологичните автомобили?
  • #22
    До 18 ( преди 10 месеца )
    Това не е вярно. Тойота също предоставя голяма част от патентите си безплатно,вкл. водородни технологии. Ти си неинформиран.
  • #21
    анонимен ( преди 10 месеца )
    второ, производството на водорода трябва да е гарантирано от ВЕИ,з ада е ефективна технологият, но това го оскъпява и трето все още малките серии автомобили ги правят много скъпи. Какво е производството на електричество за ел.автомобилте?? Гарантирано ВЕИ или от въглища? Кое е екологичното?
  • #20
    До 17 ( преди 10 месеца )
    Ти от небето ли падаш? За първи път ли чуваш че toyota има проблеми с доставките на батерии и изпитва постоянно недостиг, след като не е открито го заявяват като проблем за тях? А нима наистина не се сещаш откъде идва това? Напълно открито до скоро лобираха и хвърляха милиарди без преувеличение, за закони срещу производителите на батерии и добива на материали срещу тях като се опитват да ги изкарват неекологични, а хибридите по-чисти. Дали някой гори от желание да им продава батерии?
  • #19
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Резултатите от патентите на Тойота са това,че останалите компании си плащат за определени патенти,за да ги усвоят в своето производство. Дори системата за производство на автомобили с мнимални загуби се изучава в университетите и ако не се лъжа и Тесла я е въвела и си плаща,както много други производители, и не само на автомобили. Резултатите с вододорните автъомобили са слаби,защото правителствата не осигуряват достатъчно инфраструтктура едно,
  • #18
    До 15 ( преди 10 месеца )
    А да си чувал, че Тесла е освободила голямата си част от патентите за да позволи на останалите да произвеждат електромобили и тази технология да се движи напред? Последно освободиха патентът на зарядните си конектори и сега в САЩ всички преминават на тях напълно безплатно. При toyota е точно обратното. Плащат на учени за нови открития, но не ги ползват, а само държат патентните права за да е невъзможно друг да ползва такива открития дори да стигне до тях. Затова не ми харесва философията им!
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    може да не е симпатично, но това,че някой е *** и не се сеща как да изобрети нещо ефективно и техниччески целесъобразно , не му е виновен умният,който се е сетил и го е патентовал, за да нему го открадне някой от Тесла или БМВ примерно Виж сега БМВ си плащат за водородните технологии. По отношение на доставките на батерии. Гарантирам ти,че всеки иска да работи с Тойота. Ако Тойота има проблеми с доставки на батерии, значи всички имат. Тойота работи изключително с Панасоник.
fallback
Последни