IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Париж въвежда по-високи такси за паркиране на джипове

Новият закон ще влезе в сила от 1 януари 2024 година

SUV-моделите обикновено са по-големи, по-тежки и харчещи повече гориво автомобили в сравнение с останалите класове. Властите в Париж – столицата на Франция, смятат, че именно тези превозни средства за един от основните източници на замърсяване в града и затова ще им наложи по-високи тарифи за паркиране, съобщава Guardian.


Париж


Мярката вече е одобрена от общинските съветници в Париж, като тя предвижда при изчисляване на таксите да се взимат предвид размера, теглото и обема на двигателя на автомобила. Според вносителите на новия закон – партията „Европа, Екология, Зелените“ (EELV), броят на SUV-автомобилите в Париж се е увеличил с 60% само през последните 4 години. И в момента те съставляват 15% от общо 1,15 млн лични превозни средства, регистрирани в града.

„Настояваме град Париж да промени ценообразуването на платеното паркиране, за да го направи прогресивно според теглото и размера на превозните средства. Целта е да се съсредоточим върху един абсурд - неумолимият ръст на теглото и размера на превозните средства, които се движат в нашите градове и особено в Париж“, коментира Фредерик Бадина-Серпет, съветник от EELV.

Очаква се новото правило да влезе в сила от 1 януари следващата година, когато собствениците на джипове ще започнат да плащат по-високи такси за паркиране. Въпреки това се очаква електрическите превозни средства и превозните средства на големи семейства да бъдат изключени от мярката.

Лион също въведе подобен нов закон, който ще влезе в сила през следващата година. Третият по големина град във Франция обяви нова политика за паркиране, според която таксите за паркиране в обществени зони ще се определят прогресивно въз основа на размера, теглото и двигателя на превозното средство. Електрическите превозни средства обаче ще отговарят на изискванията за най-ниските такси за паркиране от (15 евро) на месец, докато превозните средства с ДВГ, които тежат над 1725 кг, ще плащат тройно.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Кмет ( преди 2 години )
    Не по-високи, а непосилни трябва да са. Какви са тея джипки по улиците? Мястото им е на полето! Кой ги пуска изобщо да влизат в града?
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Jojo ( преди 2 години )
    Тука ако може и по един меноет за SUV-овете като влиза на паркинга.Ама ииначе и това предложение е малко шизофрения - убиваме малките коли, защото от SUV се печели повече, ама после да клатим крушата, че да падат крушки - да не сте си ги купували...
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната глупост и то пак от зелни шамани. От тези досега едно смилсено решение няма. Хващат се за теглото, но електрокарите са осовободени? Та те са по тежки от СУВ?
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Теглото и размерите на колите растат както заради хората, които търсят повече лукс, така и заради регулаторите, които налагат все повече системи за пасивна и активна безопастност, както и тежки и обемисти системи за очистване на газовете. Вместо това трябва да се въвеждат мерки за отказване на хората от личния автомобил. Ясно е, че градовете няма как да поемат толкова бройки. Трябва да се стимулира личният транспорт с леки средтва като велосипеди и тротинетки, но ИЗВЪН пътните платна.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    Кой ли е по тъпия и дори не може да разбере прочетеното? Тоест казваш ми че съм *** и повтаряш моите думи за да се правиш на умен? Ти да не си гостенина, който все така прави?
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е как ще виждаш като ситъп по тежка кола повече разбита магистрала
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не виждам какво общо има теглото с паркирането? Според мен е справедливо за паркинг да се плаща според размера, а пътният данък да е спрямо теглото и електромобилите да плащат повече, защото очевидно тежат повече от същите по размер автомобил и разбиват повече пътната инфраструктура . За влизане в големите градове да се плаща спрямо емисиите. За всеки един автомобил тези три критерия са описани в техническите му характеристики и е много лесно налозите да се събират по тях, а не по тегло.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Тука е обратното - джиповете колкото са по-големи толкова по-малко плащат. Теглят и ДДС то за тях. Това е щото сме втори по ум след еврейте.
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Адмирации! ( преди 2 години )
    Абсолютно правилно! Кьотуците вън от градовете - на къра!