IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi си търси електрическа платформа в... Китай

Германците имат проблеми с разработката на собствена архитектура

Audi се опитва да ускори своята електрическа офанзива, използвайки нова платформа, принадлежаща на китайски конкурент. Това твърди германското автомобилно издание Automobolwoche, което се позовава на свои източници.


Audi


Според информацията главният изпълнителен директор на VW Group – Оливер Блюм, е подкрепил идеята и тази седмица ще я представи на Надзорния съвет. Представител на Audi отрече твърденията на Automobolwoche, но от изданието са категорични, че източникът им казва истината и преговорите с китайски производител вее се водят.

Предполага се, че става дума за закупуване на платформа от BYD или BAIC, които са сред най-големите производители на автомобили в Китай. В Audi са прибегнали до подобен ход, тъй като разработката на новата архитектура SSP, на който трябва да бъдат изградени бъдещите електромобили на германския производител, среща много сериозни проблеми.


платформа


Само преди Оливер Блюм заяви, че SSP ще се появи през 2026 г., а не в края на десетилетието, както се очакваше. Плановете на Audi са след 4 години да пусне последното поколение на автомобили с ДВГ, като след края на неговия жизнен цикъл компанията ще произвежда само електрически преводни средства.

Разбира се, напълно възможно е Audi да получи платформа от външен производител, като тя бъде използвана единствено за електромобили, продавани на китайския пазар. В миналото компанията е предлагала такива модели, като последният от тях беше показаният през миналата година Q6.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Е нали имат - Audi e-Tron GT и Porsche Taycan? За по-малки имат MEB на VW. Имат и PPE - новото електрическо Porsche 718. Вярно е, че SSP ще излезе 2026, но чак пък китайски... Може би с китайска платформа ще печелят повече
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Доста правилен ход, ето вземете фат етрона, като премиум кола бие всяка Тесла, обаче като електромобил кръгла нула, време е да си оправят технологиите чрез аутсорсинг!
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това не е официално, а са само слухове.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 9 месеца )
    По-слабия се присъединява към по-силния. С над 50% продажби в Китай, нямат друг ход. Същото се случва и с други немски производители. В съседната статия и с френски.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 9 месеца )
    Помня софтуера на ауди в ел. автомобили за 100 000 евро, как показваше, че е време за смяна на масло:)))) Е оправили са го разбира се вече, но показва че електромобили не се правят с инжинери а със софтуерни инжинери, каквито немците нямат! Статията е показателна докъде са я докарали в елктромобилността!
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Какъв Мъск. Виж че и китайците ги отвяха. Но ако при audi е смешно, че ще оставят китайците да създават платформа за Китай, при toyota това е трагично, а не смешно защото го правят по принуда. Audi са едни от пионерите и имат свои собствени разработки на е трон още от 2010 година. Оттогава макар и с бавни темпове разработват собствени технологии за електромобили и имат опит, а toyota до вчера ги отричаше и нямат абсолютно никакъв опит, нито разработки, а да не говорим за верига за доставки.
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ха ха ха, немчугите до последно си мислеха че електромобилите са същите като двг само че на мястото на резервоара слагаш батерия (вж. ел-голф) и че Мъск няма да го бъде защото няма 100-годишен опит с ДВГ. Пък се оказа че ги отвя с 200