Германският производител Audi „не е приключил с RS3” и е предложи нова, още по-мощна версия на модела. Според шефа на спортното подразделение (RS) Себастиан Грамс, 5-цилиндровият мотор, използван за хот-хеча все още не е казал последната си дума, като неговата мощност може да се повиши значително дори без електрификация.
В момента този двигател се използва от Audi RS Q3, Audi RS3 и Audi TT RS и е единственият мотор в тази конфигурация в серийно производство. Той се появи още през 1976 г. на седана 100, където развиваше 101 к.с. По-късно 5-цилиндровият агрегат се превърна в легенда, след като беше поставен под капака на някои от емблематичните модели на марката - Sport Quattro, S2 и RS2.
Говорейки на празненство по случай 40-годишнината на Audi Sport, шефът на подразделението Себастиан Грамс разкри, че преди да бъде спрян от производство заради електрификацията на марката, двигателят с 5 цилиндъра ще бъде издигнат на нови висоти. Както е известно, Audi планира да пусне последния си модел с ДВГ през 2025 г., а от 2033 г. ще произвежда само електромобили.
„Имаме перфектен 5-цилиндров двигател, който е уникален на пазара. Имаме 6-цилиндров двигател и, като следващата ни стъпка е да подобрим тези технологии. Не виждам необходимост от смяна на двигателите, които използваме“, каза Грамс.
Попитан дали 5-цилиндровият двигател може да бъде подобрен без въвеждането на хибридна технология, Грамс отговори само: „Да“. Той добави, че търсенето на модели на Audi с този мотор е огромно и клиенти са принудени да чакат дълго време за доставка на нов автомобил.
При една от последните разработки – състезателната кола D8 GTO F22 на холандската марка Donkervoort, моторът развива 500 к.с. Не е ясно дали Audi ще предложи такъв вариант на RS3, коего сега разчита на 400 к.с. Във всички случаи обаче мощността на мотора ще превъзхожда тази на Mercedes-AMG A45 с неговите 421 к.с.