Кой е най-бързият начин да стартирате домашна автомобилна индустрия? Независимо дали идвате от развиваща се държава, която се бори да направи транспорта по-лесен и по-удобен, или сте конгломерат, опитващ се да пробие на нов пазар с минимална инвестиция, най-бързият и най-евтин вариант е лицензирането на преводно средство на друга компания. Този подход е много популярен в цялата история на автомобилната индустрия, тъй като почти винаги се оказва успешен.
Това важи с пълна сила за SUV-моделите, които се радват на огромна популярност по цял свят. Ето няколко примера на „клонирани“ всъдеходни модели, на които сме се натъквали. Всички те показват колко е лесно да се използва нещо готово за постигането на подобни цели.
Най-странните клонирани SUV (ГАЛЕРИЯ):
Известен също като „Metalúrgica de Santa Ana, SA“, испанският концерн Santana за първи път започва да произвежда Land Rover Series 1 още през 1958 г. Компанията първоначално стартира с комплекти, които сглобява, но после стигна по-далеч и направи своя версия на Land Rover Defender, която продаваше в някои държави. Пътищата на Santana и британския производител се разделиха през 90-те години, а малко след това испанската компания беше купена ог Suzuki, като преди това създаде собствени версии на Jimny/Samurai и Vitara.