Кой е най-бързият начин да стартирате домашна автомобилна индустрия? Независимо дали идвате от развиваща се държава, която се бори да направи транспорта по-лесен и по-удобен, или сте конгломерат, опитващ се да пробие на нов пазар с минимална инвестиция, най-бързият и най-евтин вариант е лицензирането на преводно средство на друга компания. Този подход е много популярен в цялата история на автомобилната индустрия, тъй като почти винаги се оказва успешен.
Това важи с пълна сила за SUV-моделите, които се радват на огромна популярност по цял свят. Ето няколко примера на „клонирани“ всъдеходни модели, на които сме се натъквали. Всички те показват колко е лесно да се използва нещо готово за постигането на подобни цели.
Най-странните клонирани SUV (ГАЛЕРИЯ):
В крайна сметка Motor Ibérica купи VIASA и преименува компанията на Ebro, поддържайки производствените линии в действия. Предложенията на Ebro включваха и версия на Jeepster Commando, която се продаваше като „Commando“. В края на 1970 г. дори се появи в „тежкотоварно“ издание, което получи дизелов мотор. Подобно на Pars Khodro, в крайна сметка Ebro се договори и с Nissan, което доведе до производството на версии на Patrol. Те носеха емблема Ebro и бяха произведени в Европа, а не в Япония.