Кой е най-бързият начин да стартирате домашна автомобилна индустрия? Независимо дали идвате от развиваща се държава, която се бори да направи транспорта по-лесен и по-удобен, или сте конгломерат, опитващ се да пробие на нов пазар с минимална инвестиция, най-бързият и най-евтин вариант е лицензирането на преводно средство на друга компания. Този подход е много популярен в цялата история на автомобилната индустрия, тъй като почти винаги се оказва успешен.
Това важи с пълна сила за SUV-моделите, които се радват на огромна популярност по цял свят. Ето няколко примера на „клонирани“ всъдеходни модели, на които сме се натъквали. Всички те показват колко е лесно да се използва нещо готово за постигането на подобни цели.
Най-странните клонирани SUV (ГАЛЕРИЯ):
Стратегията за лицензиране на Jeep най-добре може да бъде описана като „безразборна“. Приблизително по същото време, когато Sherkat-Sahami пускаше SUV-модели в Иран, нещо подобно се случи в Испания. През 60-те години местната компания VIASA се възползва от гъвкавостта на платформата Jeep Forward Control. Така се появиха редица пикапи, ванове и други машини, насочени към комуналните услуги, които заимстват най-добрите си части от американския модел. В същото време обаче се използва обикновена ламарина от испански фабрики, която е много евтива и позволява постигане на ниска цена на готовите автомобили.