fallback

Най-продаваните стари коли: България догонва Албания

Mercedes има най-голям пазарен ръст от лидерите на пазара втора ръка, вече диша във врата на VW

България е на път да стане едва втората страна в света след Албания, в която Mercedes е най-продаваната марка автомобили, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. През първото полугодие на 2023 най-често купуваната кола втора ръка у нас си остана Volkswagen, но с все по-малък аванс пред премиум производителя от Щутгарт. Двете марки все повече се доближават от няколко години, но сега темпото се ускорява: Mercedes има цели 20.1% ръст спрямо миналата година, докато при VW той е само 7.8%.                          Mercedes e и единствената марка в Топ 6, която расте над средното за пазара (12.3%). При третия BMW увеличението спрямо миналата година е 9.7%, при четвъртия Audi - 3%, регистрациите на Opel са пораснали с едва 0.1%, а на Toyota - с 2.2%.    

Топ 10, марки
VW - 14,200 Mercedes - 11,723 BMW - 7,828 Audi - 7,235 Opel - 5,859 Toyota - 5,663 Ford - 4,723 Peugeot - 4,445 Honda - 3,656 Renault - 3,353

Марката с най-голям ръст като цяло на вторичния пазар в България е, разбира се, Tesla - 198% повече регистрации спрямо първата половина на миналата година (в класацията на Automedia разглеждаме само леките пътнически автомобили категории M1 и N1, иначе най-голям ръст има Iveco -  639%). Доста над средното за пазара се увеличава интересът към Dacia (47%), Dodge (38%), Porsche (35%), Lexus (32%), Kia (31%), Jeep (30%). На фона на общия ръст само няколко марки отчитат спад на годишна база - скромен при Jaguar и Suzuki, по-голям при Smart, MINI, Alfa Romeo и Ssangyong, и най-голям при Lanica (-17%) и Infiniti (-19%).

За първите шест месеца на годината в България са регистрирани 101 362 употребявани автомобила (при 90 297 за същия период на миналата година). От тях 9278 са по-нови от 5 години, 16 668 са между 5- и 10-годишни, всички останали са над 10-годишни.

Кои са най-продаваните модели втора ръка, можете да видите в галерията под статията. Като цяло популярността на германските премиум модели продължава да расте - от десетте най-продавани коли у нас цели шест са цело на Mercedes, BMW и Audi. За сравнение при новите автомобили най-челно класираният модел на германската тройка е Mercedes GLE - на 48-о място.          Най-продаваните употребявани автомобили в България (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално, комплексирани и невежи хора, почитатели на ориенталска музика! Важното е колата да е Benz, нищо, че частите са турски, а гумите за по 25 лева бройката от OLX!
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Хейтъри бол ...
  • #16
    до 3 ( преди 1 година )
    Hater spotted ...
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4 - Ти ло кераш децата ми до детската градина? Ти ли ще вземеш баба ми от болницата? Ако ми платиш разходите, няма да се ядвам. Ама 120000 лева за нова кола няма. Има 25000 лева и тива е за ВСИЧКИ разходи.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    "с най-голям ръст като цяло на вторичния пазар в България е, разбира се, Tesla " - Разбира се то .. 2 години чакане ... Ужас!
  • #13
    Край ( преди 1 година )
    При стандарта на живот в България, ако бяхме нормално общество щеше да има 50 % дачии, 30% шкода/кия/хюндай/рено/форд/ нисан, 15% фолксваген/тойота и 5% други...И колите щяха да са сравнително нови и екологични.Ром в дачия или даже в кия не можеш да го качиш - он си сака прамиума.
  • #12
    Край ( преди 1 година )
    При първичните и простички племена е така. Всички са премиум. В Прищина доскоро номера нямаха и служба за почистване на града обаче всичко е с мерцедес.
  • #11
    Дръжте се, албанциии ( преди 1 година )
    Още малко и ги минаваме, година-две макс. По темата - смятам, че всички сме запознати с типичния манталитет по тези ширини - успехът трябва да идва бързо, без усилия, провали, лишения, учене, идеи и т.н досадни подробности. Това, разбира се, се отразява и в предпочитанията към автопарка: изкарвам 4к, имам 10к спестени - купувам си 5 годишно БМВ за 70к с кредит и всички нещастници само ми завиждат...Същото би могло и да бъде: 2к заплата, 5к спестени, кола за 30к - за поддръжката кой да мисли :)
  • #10
    Бип ( преди 1 година )
    1. Коли 2010г. На 150к км в Бг не се внасят! Ако говорим за реални км, разбира се. 2. Нямам против да има коли над 10 год., но да се поддържат технически изправни! 3. Предлагам да направят техническите прегледи като TUV Germany и да видим колко коли ще останат по улиците и дали е рентабилно да се поддържа една такава кола! Щот масово не им работят мигачи и разни други светлинки, пък да не говорим за амортисьори, гуми и др...
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    #4, допреди две-три години и аз мислех като теб. Вече не. То няма нова кола дето става нещо от нея под 60-70 хил. лв. Ти какво предлагаш - хората да си купят пежо 208 за 40 000 ли или Фиат Панда за 32 000? Почти съм сигурен, че една кола от 2010 на около 150 хил., че и 200 хил. км ще изкара повече от чистак бърсак трицилиндров турбо миксер.
fallback
Последни