fallback

Toyota ще сподели новите си EV технологии с Mazda и Suzuki

Това ще намали разходите за разработка на революционните плаформа и батерии

За да намали цената на своята нова платформа за електромобили и нейните суперефективни производствени процеси, Toyota може да сподели технологията с партньорите си. Това разкри новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който има големи планове за превръщането на Toyota в гигант сред производителите на електромобили.

И тъй като целта е постигането на по-големи мащаби на производство, най-голямата автомобилна компания в света ще сподели новата си технология за батерии със свои партньори, сред които са Subaru, Mazda, Suzuki и други. Като част от своя план за бъдещето, Toyota иска да продава 3,5 милиона електромобила на година до края на десетилетието. Около половината от тях ще се базират на новоразработена платформа, която ще бъде готова през 2026 г.

На тази архитектура ще бъдат изградени електромобили с пробег от цели 1500 км, като това ще бъде постигнато благодарение на нова технология на батериите.Идеята на Toyota обаче е благодарение на бъдещата платформа не само да бъдат постигнати впечатляващи резултати на пътя, но и да се улесни процеса на производство, което съответно ще доведе и до намаляване на разходите. За целта в компанията е създадено звено, наречено BEV Factory business, което ще проектира новата архитектура на автомобила, за да бъде тя възможно най-лесна за изграждане.

Чрез новите производствени процеси, част от които са заети от Tesla, в Toyota се надяват на сериозно намаляване на разходите за електромобили, които са особено скъпи за производство. Автомобилният производител също се надява да намали зависимостта си от работниците, въпреки че планира да повиши уменията на служителите в по-продуктивни роли. На всичкото отгоре компанията ще използва наученото, като някои от технологиите за електромобили ще бъдат пренесени на останалите модели.

„Тези технологии не трябва да се прилагат само за електрически превозни средства с батерии. Става въпрос за повишаване на нашето качество и гъвкавост. Чрез тази дейност ще можем да рационализираме всички наши производствени и производствени дейности”, коментира Такеро Като, президент на BEV Factory.

За да помогне за по-нататъшното увеличаване на обема си, Toyota ще споделя новата си EV технология с партньори. Японският гигант притежава дялове в различни компании, като Subaru, Mazda, Suzuki, Daihatsu, Hino, Isuzu и др. Общо те продават 16,3 милиона бройки годишно и вече си сътрудничат при направата на различни модели. Пример за това са електрическите Toyota bZ4X и Subaru Solterra. А споделянето на технологията ще доведе и до разпределение на разходите за нея, което означава и по-ниска цена.

fallback
  • #13
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Я си погледни мнението, да видиш колко пропагандни партенки на toyota си изписал? Май крадеца вика дръжте крадеца и лъжеца дръжте лъжеца. Викаш toyota са измислили синхронния двигател, батериите са с твърд електролит и даже отливките на двигатели. Това последното даже не знам защо го каза след като Тесла не произвежда автомобили с такива двигатели и очевидно toyota няма как да го копира от Тесла. Toyota копира основите от Тесла - сама ще си прави електромобили и батерии, а няма да лепи емблеми
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Е кои точно технологии ще взаимстват от Тесла? Батериите с твърд електролит? Отливките, които Тойота прави на двигатели от повече от 80 години? Или може би синхронните електромотори с перманентни магнити които ги има в Приус от 97-***? Дай малко конкретика, стига си цитирал пропагандни клишета писани от електрофилни журналисти.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотка намали цената на bz4x в Китай до 29'000!!!!!! долара и пак никой не иска да я купува. За справка, това е колкото базова РАФ4 в САЩ, гола като пушка. И какво викаш? Трябва да се притесняваме за Тесла ли?
  • #10
    Абе шваба с каскет ( преди 1 година )
    Тоест от toyota в прав текст казват че Тесла произвежда много по-ефективно и качествено автомобилите си и те ще копират от нея. Нали точно заради това изхвърлиха Тойода? Нали точно затова модел У измести corolla като най-продаван автомобил в световен мащаб за годината? Нали за това се случи така че Тесла да спечели за тримесечие повече от toyota, въпреки че продаваше 8 пъти по-малко автомобили за същото това тримесечие? Toyota кара по инерция последните 10 години, а Тесла ускорява
  • #9
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Чрез новите производствени процеси, част от които са ЗАЕТИ ОТ TESLA, в Toyota се надяват на сериозно намаляване на разходите за електромобили.....Тези технологии не трябва да се прилагат само за електрически превозни средства с батерии. Става въпрос за ПОВИШАВАНЕ НА нашето КАЧЕСТВО И ГЪВКАВОСТ. Чрез тази дейност ще можем да рационализираме всички наши производствени и производствени дейности, коментира Такеро Като.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, пак ли превъзбудени теслюфрени под статия за Тойота? Тойота е еталонът за технологии, процеси и качество, не самоделките на Тесла.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Край теслари. В момента в който toyota изкара своя по-евтин електромобил с 1500 км пробег за 10 минути зареждане, Тесла ще е последва съдбата на nokia. Тези батерии ще обезсмислят както настоящите електромобили така и притежанието на ДВГ и toyota ще може да продава 50 милиона автомобила годишно защото никой друг няма да притежава тази технология.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    "Коджи Сато, който има големи планове за превръщането на Toyota в гигант сред производителите на електромобили...Toyota иска да продава 3,5 милиона електромобила на година до края на десетилетието" а според скромните планове на Тесла съставени през 2014 година, когато произвеждаше 33 000 автомобила годишно и обяви плана си за 50% годишен ръст на продажбите, за края на десетилетието са си поставили цел 20 милиона годишно, според който план повече от 3,5 милиона ще произвеждат през 2026 година.
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Тесла имат собствено производство на батерии 4680 както в Тексас така и в Невада. В края на годината само от тестовата линия в Невада произвеждаха батерии за 1000 автомобила седмично, а скоро започнаха и производството в Тексас и вече са произвели 10 милиона клетки и там. А по-голямата част от останалите батерии се произвеждат на ишлеме за Тесла, по техни технологии и с голяма част техни материали. Именно за това всички световни производители ИСКАТ да произвеждат за Тесла, но не и за toyota
  • #4
    До 1 ( преди 1 година )
    Разбира се че нямат нищо насреща. Действат на Примера че никой не може да произведе такава батерия каквато toyota може да обещае и играят по-голям театър от този между Путин и Пригожин. Още от 2010 година представиха работещ прототип на твърдотелни батерии, като казаха че ще освоят до 2012 година методите за масово производство и ще го започнат. През 2014 година отново се появи същата новина. После я възкресиха през 2017, когато Тесла започна да произвежда модел 3, а сега отново.
fallback
Последни