fallback

Toyota ще сподели новите си EV технологии с Mazda и Suzuki

Това ще намали разходите за разработка на революционните плаформа и батерии

За да намали цената на своята нова платформа за електромобили и нейните суперефективни производствени процеси, Toyota може да сподели технологията с партньорите си. Това разкри новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който има големи планове за превръщането на Toyota в гигант сред производителите на електромобили.

И тъй като целта е постигането на по-големи мащаби на производство, най-голямата автомобилна компания в света ще сподели новата си технология за батерии със свои партньори, сред които са Subaru, Mazda, Suzuki и други. Като част от своя план за бъдещето, Toyota иска да продава 3,5 милиона електромобила на година до края на десетилетието. Около половината от тях ще се базират на новоразработена платформа, която ще бъде готова през 2026 г.

На тази архитектура ще бъдат изградени електромобили с пробег от цели 1500 км, като това ще бъде постигнато благодарение на нова технология на батериите.Идеята на Toyota обаче е благодарение на бъдещата платформа не само да бъдат постигнати впечатляващи резултати на пътя, но и да се улесни процеса на производство, което съответно ще доведе и до намаляване на разходите. За целта в компанията е създадено звено, наречено BEV Factory business, което ще проектира новата архитектура на автомобила, за да бъде тя възможно най-лесна за изграждане.

Чрез новите производствени процеси, част от които са заети от Tesla, в Toyota се надяват на сериозно намаляване на разходите за електромобили, които са особено скъпи за производство. Автомобилният производител също се надява да намали зависимостта си от работниците, въпреки че планира да повиши уменията на служителите в по-продуктивни роли. На всичкото отгоре компанията ще използва наученото, като някои от технологиите за електромобили ще бъдат пренесени на останалите модели.

„Тези технологии не трябва да се прилагат само за електрически превозни средства с батерии. Става въпрос за повишаване на нашето качество и гъвкавост. Чрез тази дейност ще можем да рационализираме всички наши производствени и производствени дейности”, коментира Такеро Като, президент на BEV Factory.

За да помогне за по-нататъшното увеличаване на обема си, Toyota ще споделя новата си EV технология с партньори. Японският гигант притежава дялове в различни компании, като Subaru, Mazda, Suzuki, Daihatsu, Hino, Isuzu и др. Общо те продават 16,3 милиона бройки годишно и вече си сътрудничат при направата на различни модели. Пример за това са електрическите Toyota bZ4X и Subaru Solterra. А споделянето на технологията ще доведе и до разпределение на разходите за нея, което означава и по-ниска цена.

fallback
  • #33
    До 30 ( преди 1 година )
    Понякога дори се чудя дали не някой по-голям електрик и от мен, който нарочно изтъква най-глупавите аргументи срещу електромобилите за да създава лош имидж на антиелектриците, че са най-глупавите хора на света и по този начин да ми дава поле за изява за да изтъквам предимствата и да им опровергавам недостатъците, като напълно обективно казвам кои от тях са реални. Честно казано въобще не ме бърка кое от двете е. След всеки "спор" знам повече и имам още повече аргументи.
  • #32
    До 30 ( преди 1 година )
    Напротив онзи другия хваща гост всеки път когато каже някоя глупост И го карам да я повтори 100 пъти, защото после гостенина обяснява, че някой друг не е писал от негово име. Сега вече като повтори някоя лъжа толкова пъти няма как да се измъкне с това оправдание И единственото което му остава е да кажа че е гледал да се прави на най-глупавия човек на света за да бъзика някой друг. че не бил толкова умен. Това ми дава възможността да опровергавам недостатъци и изтъквам предимства на електромобил
  • #31
    до 19 ( преди 1 година )
    А сега истината: Панасоник обяви, че разработва 4680 със собствена химия, която се различава от тази на Тесла, и със собствен таблес дизайн, по-лош от на Тесла. А наскоро обяви, че ги отлага заради проблеми с дизайна и производството. А през това време Тесла си бълва 4680 в Калифорния и Тексас, като вече е на второ поколение и приятно вдига производство.
  • #30
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 27.Тука има един,дето не му се налага да се прави на глупав,той си е такъв.Гост го бара по антенките,оня теслар не се усеща.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    До 27: Toyota BZ3 е с блейд батерии от BYD и беше представена доста преди да се разчуе за Теслата с BYD батерии. Но като си толкова навътре с батериите на Тесла, я кажи какъв процент от продажбите им в момента са с батерии от Панасоник, какъв с LG, какъв с CATL, какъв с BYD и какъв със собствените им 4860? Хайде кажи, хубаво да се посмеем.
  • #28
    До 25 ( преди 1 година )
    Така е! На Battery day при представянето на 4680, Тесла ясно заяви, че има за цел 3 000 GWh годишно производство на собствени батерии през 2030г, като вече са осигурени дългосрочни договори и веригите за доставка на материали, но въпреки това ще изкупи абсолютно всички батерии, които могат да и осигури който и да е производител на батерии . Единствено за Никел апелираха за увеличаване на производството и обещаха изкупуване на всички възможни количества.
  • #27
    Гостенино ( преди 1 година )
    Знаем, че се правиш на най-глупавия. Няма нужда справяш се добре и всички го знаем. Нямам намерение да ти повтарям отново и отново По колко батерии 4680 произвежда Тесла. А и за материалите не афишира. Само ще ми отговориш ли защо от BYD които са абсолютно най-големите конкyренти на Тесла, решиха да продават най-ценното си предимство blade батериите точно на тях и то в големи количества? Защо? Защо не на Тойота?
  • #26
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла не произвежда батерии и не добива материали за тях.Купуват готови батерии от китайци,японци и корейци.Производството на батерии от Тесла е поредната измислица на теслю.
  • #25
    BYD ( преди 1 година )
    Тесла от миналата година купува доста от батериите си от BYD...
  • #24
    Гост ( преди 1 година )
    До 21.Панасоник имат договор за джойнт венчърс за производство на батерии с Тойота от 2020,а не с Тесла.Пак започва с "Т" но не е Тесла.
fallback
Последни