fallback

Toyota ще сподели новите си EV технологии с Mazda и Suzuki

Това ще намали разходите за разработка на революционните плаформа и батерии

За да намали цената на своята нова платформа за електромобили и нейните суперефективни производствени процеси, Toyota може да сподели технологията с партньорите си. Това разкри новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който има големи планове за превръщането на Toyota в гигант сред производителите на електромобили.

И тъй като целта е постигането на по-големи мащаби на производство, най-голямата автомобилна компания в света ще сподели новата си технология за батерии със свои партньори, сред които са Subaru, Mazda, Suzuki и други. Като част от своя план за бъдещето, Toyota иска да продава 3,5 милиона електромобила на година до края на десетилетието. Около половината от тях ще се базират на новоразработена платформа, която ще бъде готова през 2026 г.

На тази архитектура ще бъдат изградени електромобили с пробег от цели 1500 км, като това ще бъде постигнато благодарение на нова технология на батериите.Идеята на Toyota обаче е благодарение на бъдещата платформа не само да бъдат постигнати впечатляващи резултати на пътя, но и да се улесни процеса на производство, което съответно ще доведе и до намаляване на разходите. За целта в компанията е създадено звено, наречено BEV Factory business, което ще проектира новата архитектура на автомобила, за да бъде тя възможно най-лесна за изграждане.

Чрез новите производствени процеси, част от които са заети от Tesla, в Toyota се надяват на сериозно намаляване на разходите за електромобили, които са особено скъпи за производство. Автомобилният производител също се надява да намали зависимостта си от работниците, въпреки че планира да повиши уменията на служителите в по-продуктивни роли. На всичкото отгоре компанията ще използва наученото, като някои от технологиите за електромобили ще бъдат пренесени на останалите модели.

„Тези технологии не трябва да се прилагат само за електрически превозни средства с батерии. Става въпрос за повишаване на нашето качество и гъвкавост. Чрез тази дейност ще можем да рационализираме всички наши производствени и производствени дейности”, коментира Такеро Като, президент на BEV Factory.

За да помогне за по-нататъшното увеличаване на обема си, Toyota ще споделя новата си EV технология с партньори. Японският гигант притежава дялове в различни компании, като Subaru, Mazda, Suzuki, Daihatsu, Hino, Isuzu и др. Общо те продават 16,3 милиона бройки годишно и вече си сътрудничат при направата на различни модели. Пример за това са електрическите Toyota bZ4X и Subaru Solterra. А споделянето на технологията ще доведе и до разпределение на разходите за нея, което означава и по-ниска цена.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    До 13: "Toyota копира основите от Тесла - сама ще си прави електромобили и батерии" И какво толкова, Тесла пък го изкопира от BYD. Освен това Тойота го прави с хибридите си от десетилетия. Невероятна технология, няма що.
  • #22
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Тойота пускат следващо поколение батерии. Нормално е да се комплексират фенчетата на Тесла, която я чака съдбата на Кодак, защото се е увъртяла до ушите в инвестиции в допотопни технологии като 4680 батериите. Които пък на всичкото отгоре са с по-слаби показатели от 18650 батериите на Панасоник отпреди 10 години.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    До 17: "..сигурно повече от 10 г. произвежда батерии в джойнт-венчър с Панасоник, където са 50:50%." Нищо подобно, производството, технологиите и интелектуалната собственост (IP) са си на Панасоник, Тесла притежава сградата и осигурява суровините от доставчици. Джойнт-венчър е когато 2 компании направят заедно дъщерна, разпределят собствеността и комбинират технологиите и IP-то.
  • #20
    до 19 ( преди 1 година )
    Някой гиугъл от али експрес ли ползваш, мишок беден?
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    До 17.Една кратка проверка в Гугъл показва. Батерията 4680 е разработена от Панасоник и се произвежда от заводите на Панасоник в Япония и САЩ.
  • #18
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тези които показаха на картинка на деня на батерията?Те си останаха само на картинка.
  • #17
    до 15 ( преди 1 година )
    Докога ще потаряш тази лъжа? Дори не е близо до истината. Тесла от 2 години произвежда ИЗЦЯЛО свои батерии с размер 4680, които имат ИЗЦЯЛО тяхна собствена химия. Досега са влагани само в Model Y от Остин, но вече влизат в пилотната линия на Сайбъртрък. Освен това от сигурно повече от 10 г. произвежда батерии в джойнт-венчър с Панасоник, където са 50:50%. Осъзнаваш ли какво е да притежаваш 50% в завод?
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    До 14.Тук е болният фен на Тесла,дето още е на дизел.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите на Тесла са с китайски,японски и корейски батерии.Тесла не произвежда батерии,нито добива материали за батерии.
  • #14
    v-1 ( преди 1 година )
    Още ли се занимавате с болният фен на Тойота.Това е все едно да спориш с радиото :)))))
fallback
Последни